Dag 7: Van Vercelli naar Genua

Italië, Genova

Ontbijtje was vandaag weer inbegrepen en dat was nog niet eens zo slecht. Broodjes, zoetigheden en zelfs een gekookt eitje, voor Italiaanse begrippen is dat luxe 😉.

Pas rond 1000uur gingen we op weg naar Genua. Rond 1200uur kwamen we al bij het hotel aan. Er was gelukkig al een kamer beschikbaar zodat we de koffers al kwijt konden. Het is een echt Italiaans Art deco hotel. Erg leuk! Kamer was ook lekker ruim.

Na een uurtje op hotelkamer zijn we op pad gegaan om Genua te verkennen. Als eerste zijn we naar het historische centrum gelopen. Dat was leuk door allemaal kleine steegjes. We kwamen uit op het Piazza Ferrari, het hoofdplein van Genua. Het was leuk om te zien, maar erg onder de indruk zijn we niet van deze stad. De historische gebouwen en straatjes zijn mooi en leuk, maar we vinden de stad ook redelijk vies. Van te voren had ik ook al gelezen dat een middag wel genoeg zou zijn voor deze stad. Omdat we inmiddels wel wat trek hadden gekregen hebben we bij een koffie tentje een frappé (ijskoffie) gedronken en in een ander tentje een stuk focaccia gegeten. Er zijn echt heel veel van deze tentjes in de stad. Omdat het tussen 1330 en 1530uur een soort van siësta is in de stad was het echt heel rustig op straat. Zo kan je ook merken dat het niet echt een heel bekende toeristenstad is. Omdat de Mercato Oriëntale (grootste markthal van Genua) pas om 1530uur weer open ging, hebben we in de tussentijd een echte Italiaans koffietentje opgezocht en een cappuccino en een dubbele espresso gedronken. Dit moesten we natuurlijk ook een keertje doen. De markthal stelde niet zoveel voor 😂. Het was er heel rustig en vooral een ontmoetingsplek voor de lokale bevolking.

De oude haven was de volgende bestemming en lag weer op route naar het hotel. Dit was wel een gezellig gebied met veel leven. Vooral ook omdat er heel veel (luxe) boten in de havens lagen. We stuitten nog op een Street Food Fest waar we een meloen/prosecco drankje deelden.

Rond 1730uur zijn we wat gaan eten in een klein restaurantje vlakbij het hotel. We hadden allebei een pasta die wel oké was.

Morgen willen we met de trein richting de Cinque Terre, een gebied van 5 aaneengesloten dorpjes langs de Italiaanse kust. Deze 5 dorpjes staan ook op de werelderfgoed lijst van Unesco. We willen proberen 2 van de 5 dorpjes te bezoeken. Omdat het nog hoogseizoen is en de dorpjes volgens internet echt overspoeld worden met toeristen gaan we al met de trein van 7.45uur. Ontbijten kunnen we al vanaf 700uur en het station ligt gelukkig tegenover het hotel. Dat wordt een vroege wekker op de zondag 😂. In de middag willen we nog proberen naar Portofino te gaan (ook met trein en bus), een ander schitterend plaatsje aan de kust. We hopen dat alles gaat lukken, we weten het morgen !

Wat weer prachtige foto's en heel goed verslag.