Dag 11: Alvor

Portugal, Portimão

Zo pas om 845 wakker, bijna 11 uur geslapen. Blijkbaar kan je van nietsdoen ook moe worden 😂. Lekker en op het gemak weer koffie gedronken op het balkon.

Rond tienen zijn we even naar de supermarkt gelopen voor lekkere broodjes voor de lunch en lekkere gebakjes van de bakker 😋

Het niets doen bevalt wel en we gingen luieren in de jacuzzi en daarna nog even lekker in het koele zwembad. Dat was ook heerlijk. Rond 1100uur werd ik gebeld door de maatschappij die de boottocht van vanavond organiseerde. Vanwege een technisch mankement aan de elektrische catamaran kon de tour helaas niet doorgaan. Super jammer, maar het is niet anders. Heel misschien morgen, maar hij had er niet veel hoop op.

Morgen zouden we eigenlijk een autorit aan de westkant van de Algarve gaan maken, maar we besloten daar alvast het mooiste stuk van te gaan rijden. Pas tegen 3uur ‘s middags gingen we op pad.

De oorspronkelijke route begon in Lagos, een stad op 30 minuutjes rijden van Alvor vandaan. Deze sloegen we nu over, daar zouden we vanavond of anders morgen nog naar toe gaan. Als eerste reden we naar het zuidelijkste punt van het vasteland van Europa “ Cabo de Sao Vicente”. De hoge kliffen met de vuurtoren als achtergrond maakte het een prachtig plaatje. De route ging noordwaarts verder door het Vicentine Coast Natural Park. Deze route was echt prachtig. Hoge kliffen met beukende golven (althans normaal ). Wij hadden extreem rustig weer aan de kust vandaag. Druk was het hier ook helemaal niet, dit is geen druk toeristisch gebied. Wij vonden het in ieder geval erg mooi.

Rond 1830uur reden we Lagos binnen . Toch besloten om hier nog rond te kijken en een hapje te eten. Lagos was een verademing ten opzichte van Albufeira. En daar waren we alleen nog maar in Old Town geweest. In Lagos was het ook druk maar op een veel rustigere manier. Deed zelfs rustiger aan dan Alvor, terwijl Lagos vele malen groter is. Lekker geslenterd door de straatjes, wat winkeltjes bekeken en een hapje gegeten. Allebei simpele kip Piri Piri met frietjes.

Tegen 2130 waren we weer terug in Alvor. Morgen staat er niets op de planning, het grootste deel van de auto rit hebben we vanmiddag al gedaan en Lagos hebben we ook al bekeken😀.

Prachtige foto's😘

Saskia 2023-09-12 14:47:55

Jammer dat boottocht niet door ging. Lagos heel gezellig je kunt er alles doen