Dag 6: Orlando (Walt Disney World)

Verenigde Staten, Osceola County

Ik had de wekker gezet, maar we hadden hem niet uiteraard weer niet nodig. Om 600uur was ik al wakker en heb nog een tijdje liggen lezen. Om 630uur er maar uit en de koffie aangezet. Ik ging lekker douchen en Edwin ging nog even in de jacuzzi.

Na een ontbijtje vertrokken we rond 8 richting Disney’s Animal Kingdom. Rond 845uur waren we binnen en dachten nog een 15 minuten te moeten wachten voordat het park echt open zou gaan. Het bleek dat het park al eerder open was dan 900uur, dus wij konden ook al doorlopen. Dat het eerder open gaat staat nergens vermeld, dat moet je blijkbaar weten. Het gevolg was dat er voor de nieuwste en meest populaire Avatar attractie “Avatar Flight of Passage” al een wachttijd was van 120 minuten (we kunnen in een app de wachttijden per attractie zien) Dit was té bizar (deze wachttijd liep in loop van de ochtend op tot 195 minuten).

De andere nieuwe attractie in de World of Pandora was “Na’vi River Journey”. Daar was (nu nog) een wachttijd van 5 minuten. Dit werd dus onze eerste attractie van vandaag. Met een bootje ga je door de wereld van Pandora, heel zen 😉 Oh zo mooi gemaakt weer, maar... het tochtje is wel erg kort. Mensen staan daar dus uren voor in de rij (want ook die wachttijd liep in loop van de ochtend op naar 110 minuten).

Bij Expedtion Everest konden we zo doorlopen. Dit is een achtbaan die zich een weg baant door de Mount Everest, en deze ging heel hard, ook nog een stuk achteruit. We hadden deze in het verleden al eens gedaan, maar dit stond niet meer op mijn netvlies. Hij was erg leuk om te doen.

De attractie Dinosaur ging om 930uur open (ja toen hadden we al 2 attracties gedaan) en wij sloten aan in de rij. Dit was een superleuke darkride door de wereld van Dinosaurs. In een karretje wat op een jeep lijkt gingen we achter een ontsnapte dinosaurus aan. Zo goed gedaan, en de jeep ging soms behoorlijk tekeer. Er waren uiteraard behoorlijk wat obstakels op de weg😉.

De wachttijd voor een andere populaire attractie “Kilimanjaro Safari’s” was inmiddels 75 minuten, maar ik heb een fast pass expert bij me en door steeds de app te “refreshen” komen er op bepaalde tijden fast passes vrij en als je geluk hebt ook voor de meest populaire attracties. Zo ook voor de safari tour, om 1035uur mochten wij door. Echt ideaal. Het was oprecht een mooie safari. Werkelijk alle dieren van Afrika zie je voorbijkomen. Ze hebben echt een groot leefgebied daar. Prachtig gedaan.

Nu kwam het grootste geluk van de dag denk ik, Edwin zat toevallig de app weer te refreshen en daar kwam plotseling een fast pass vrij voor “Avatar Flight of Passage” om 1245uur. Meteen vastgelegd .. wat een geluk geen wachttijd van 180 minuten!

Na de safari tour gingen we een vroege lunch doen in een leuk restaurantje. Allebei een “small plate” het was inderdaad een klein bordje, perfect voor de lunch. Lekker met een non-alcoholische cocktail en een biertje.

Na de lunch hadden we nog wat tijd over voordat we richting Avatar zouden gaan en we gingen in Azië nog de jungle trail lopen. Een ronde langs de dieren uit Azië .

Toen was het tijd voor de Flight of Passage door de wereld van Pandora. Als je via de normale rij gaat krijg je al een heel verhaal en beelden te zien uit de wereld van Pandora. Wij hebben een fast pass en kunnen meteen doorlopen, dus hebben wij dit niet gezien. Na'vi, het volk in de film Avatar, kunnen banshees berijden, maar wij mensen zouden door ze worden opgegeten. Met technologie kunnen we nu echter mensen linken met een avatar en zo met een Na'vi gids op een banshee door het prachtige Pandora vliegen.

De 3D simulators zijn zo gedaan dat het lijkt of je op een paard gaat zitten. De vlucht over Pandora is schitterend. Het leuke is ook dat de "banshee" waar je opzit ademt en beweegt, wat je tussen je benen voelt. Het is net of je op een echt dier zit. Het is echt prachtig gedaan! Je voelt ook echt de wind en ruikt de natuur. Je waant je echt in de wereld van Pandora. We hebben er geen foto’s van kunnen maken, maar zal er proberen een paar van internet te plukken.

Na dit avontuur waren we klaar in Animal Kingdom, we hebben daar alles gedaan wat we graag wilden doen. Natuurlijk met veel geluk van het krijgen van fast passes. De drukte kalender gaf voor vandaag een “rustige” dag aan. Poeh ik wil echt niet weten hoe het dan is als het echt druk is. Je kon namelijk over de koppen lopen op een gegeven moment. Rond 1400uur verlieten we Animal Kingdom.

Als afsluiter van Disney wilden we eindigen in Magic Kingdom. Meer om wat sfeer te proeven en een rondje te lopen en misschien nog ergens een ritje te doen. In Magic Kingdom waren de wachttijden echter enorm lang en we hadden geen zin meer om uren in rijen te staan. Edwin had nog 1 fast pass kunnen krijgen voor het boottochtje “pirates of the caribbean” om 1600uur.

Er was even een moment van een warmte cq drukte dipje en die gingen we te lijf met een lekkere ijscocktail. Het was ook echt wel warm vandaag, zo’n 28 graden en vooral in de middag volop zon. In Magic Kingdom was het ook echt enorm druk en de drukte ging een beetje tegenstaan. Na het leuke boottochtje door de wateren van Pirates of the Caribbean vonden we het genoeg geweest.

Voor ons idee hebben we de 2 dagen Disney prima benut. Dinsdag was het over het algemeen heerlijk rustig en daardoor heel veel kunnen doen en vandaag hadden we de volgorde prima gepland en veel geluk gehad met de fast passes. Veel puf om vandaag tot eind te blijven hadden we niet meer en gelukkig hebben wij in 2014 de vuurwerkshow al een keer gezien. Animal Kingdom blijft het favoriete park, de aankleding is zo mooi en goed gedaan. Alles in de verschillende (wereld) delen ademt ook echt die sfeer uit. Epcot is bij mij ook wel gestegen op de lijst omdat we daar nu veel meer hebben kunnen doen dan jaren geleden en van sommige attracties wisten we niet eens dat ze er waren.

Rond 1700uur reden we het park uit en zijn we wat gaan eten bij het inmiddels favoriete restaurant van Edwin: the Four River Smokehouse. Edwin had weer verschillende soorten vlees met de bonen en ikzelf had deze keer de BBQ quesedillas ook met de bonen. Het smaakte weer erg goed.

Na nog een paar ontbijt boodschapjes gedaan te hebben waren we rond 1900uur terug in het huisje. Nu lekker relaxen in de jacuzzi en op de bank 😉

Morgen de laatste volle dag in Orlando. Nog geen idee wat we gaan doen. We kijken morgen wel!

wat een prachtige foto`s weer