Dag 13: De terugreis

Frankrijk, Marignane

We konden uitslapen vandaag, maar rond 915uur stonden we toch al met de koffers beneden. Deze konden we daar gelukkig nog even laten staan, zodat wij het dorpje nog even in konden voor een ontbijtje en nog een rondje lopen. Heerlijk buiten een ontbijtje gedaan, Edwin een omelet met ham en kaas en ik 3 pannenkoekjes. We hebben daar wel een poosje gezeten, was heerlijk!

In een kleine supermarkt nog even wat drinken en bij een bakkertje wat lekkers voor in de auto gekocht. Auto opgehaald die in de haven geparkeerd stond en koffers ingeladen. Navigatie ingesteld op dorp La Ciotat, vanuit daar gaat nog een Scenic route langs de kust naar het dorpje Cassis. Het was de "Route de Cretes" en absoluut de moeite waard. Een leuke afsluiting van de vakantie. Via een nationaal park wat naast deze route lag zijn we doorgereden naar Marseille.

Rond 1430uur arriveerden we bij de luchthaven, auto inleveren ging soepel en we hadden nog ruim de tijd om een hapje te eten.

We kijken terug op een mooie vakantie met veel hoogtepunten. De top 3 voor ons beiden is toch wel: de kabelbaan naar de Aiguille de Midi met zicht op de Mont Blanc, de dag wandelen in de Zwitserse Alpen en het bezoek aan de Cinque Terre in Italië.

We hebben het één en ander moeten aanpassen in de route vanwege het weer en daardoor een aantal dingen moeten laten vallen, maar daar hebben we absoluut geen spijt van. In de dagen die we nu over hadden hebben we ook hele mooie dingen gezien, zoals het Laggio Maggiore en het Nationaal Park Gran Paradiso in Italië.

Aan alles komt een eind helaas. Maar is een mooie vakantie om op terug te kijken.