Dag 1: Dag van vertrek

Verenigde Staten, Doral

De dag begon vroeg, om 615uur zaten we aan het ontbijt. Dat smaakte weer prima!

700uur hadden we de shuttle naar de luchthaven waar alles supersnel verliep. Om 720uur hadden we de koffers al gedropt en konden we door de security. Koffers hadden we weer netjes gepakt, we hadden maar 26 kg met z'n tweetjes terwijl 40 kg mocht. Bij de security was het rustig dus we hadden erg veel tijd over😀. Pas om 930uur zou de gate sluiten.

Dan maar een koffietje bij de Starbucks halen wat inmiddels een vast patroon begint te worden 😂

Het boarden begon wel netjes om 930uur maar ging tergent langzaam. Uiteindelijk vertrokken we daardoor 25 minuten te laat. We hadden wat horror verhalen gehoord over tuifly, maar de plekken zijn prima (zitten met 2 naast elkaar) met behoorlijke beenruimte. Stoelen zijn wat smal, maar wij hebben er geen last van.

Na een goede vlucht van ruim 10 uur landen we om 1510uur plaatselijke tijd op Miami. Wat daarna erg snel ging waren de douane formaliteiten, op Miami werken ze inmiddels met automaten superhandig. Je moet wat vragen beantwoorden, je paspoort scannen en er wordt een foto gemaakt. Dan wordt er een uitdraai gemaakt met je foto en die moet je later nog afgeven aan een douane ambtenaar. Normaal ben je zo een uur kwijt voor dit alles nu was het in 10 minuten gepiept. Moesten nu zelfs wachten op de koffers😀

Ook de auto halen ging vlotjes, deze keer zocht Edwin een zwarte Ford Edge uit.

Het hotel was snel gevonden en we hebben een mooie suite met keuken in een hotel vlakbij de luchthaven. We blijven hier 2 nachtjes.

Ff uurtje op hotelkamer gezeten en toen op weg om iets te eten. Dat werd de Applebees, waar Edwin een burger nam en ik een kleine steak met garnalen. Smaakte prima! Inmiddels was het tegen achten en we wilden eigenlijk maar 1 ding, lekker slapen. Bij een supermarkt nog wat drinken ingeslagen en toen snel terug naar het hotel. Weltrusten ! 💤

leuk om dit weer te lezen!!