Dag 19: Van Yellowstone NP via Grand Teton NP naar Lander

Verenigde Staten, Lander

Ondanks dat de cabin zeer eenvoudig was waren de bedden prima en hebben we lekker (lang) geslapen. Rond de klok van 8uur vertrokken met een beker koffie van de bijbehorende cafetaria.

Via het zuiden verlieten we Yellowstone en arriveerden we na zo’n anderhalf uur rijden in het Grand Teton NP. We hebben weer genoten van de dagen in Yellowstone, prachtige afwisselende natuur en behoorlijk wat wild gezien. Je rijdt behoorlijke afstanden maar het verveelt geen moment. Het blijft de favoriet van Edwin en bij mij stijgt Glacier NP op het lijstje naast de azuurblauwe meren in Canada.

In Grand Teton NP wilden we bij het visitor center een folder van het park halen. Er was ook een grote winkel met een cafetaria. Ik zei nog voor de grap tegen Edwin: “zo en nu een lekkere Starbucks koffie”😉. Tuurlijk zei ie.. Haha zat er nog echt een Starbucks corner in de cafetaria. Echt nog nooit gezien in de nationale parken. Dat werd een ijskoffie voor Edwin en een warme kaneel koffie voor mij. Moet zeggen dat smaakte wel weer erg lekker na dagen van slappe koffie.

De Grand Teton Mountains hebben geen voorgebergte, de bergen rijzen direct naast de vallei omhoog. Je kan in de park een hele loop rijden en stoppen bij veel viewpoints vanwaar je (kleine) wandelingen kan maken. Dat hebben we dan ook gedaan.

Aan het einde van de Schwabacher Landing Road zijn we iets langer gaan lopen en hadden we geluk. Weer 3 elanden gespot. Edwin heeft echt heel mooie foto’s gemaakt met zijn spiegelreflex camera, dus die houden jullie tegoed tot thuis.

Het Jenny Lake is het bekendste meer in het park. Bij een rustig stukje van het meer hebben we op een rots in het water een tijdje genoten van het uitzicht. We zagen de bootjes die toeristen naar de overkant van het meer bracht. Daar kan je een heel mooie wandeling naar een verborgen waterval doen. Deze wandeling hebben we 10 jaar geleden al gedaan en we twijfelden om hem weer te doen. Was echt mooi, maar het verrassingseffect van zo’n wandeling is dan wel weg. Ook moeten we vandaag nog 250km rijden dus we hebben het maar overgeslagen. Later zagen we dat de hoofdparkeerplaats van het Jenny Lake overvol was, en we konden dan ook wel bedenken hoe lang de wachttijd voor het bootje is.

Rond 1530uur reden we het park uit en begonnen we aan de rit van 250km naar Lander waar we vanavond zullen slapen. De weg er naar toe was prachtig. We hadden deze weg ook bewust gekozen omdat deze stond aangegeven als Scenic Way.

Eenmaal in Lander bekeken we het aanbod aan restaurants. De keuze viel deze keer op een Chinees. En het was erg lekker!

Morgen wordt een lange rijdag, we gaan zo’n 480km overbruggen richting het Rocky Mountain NP.

Prachtige ansichtkaartfoto's met die wolken zo!