Dag 2: Seattle

Verenigde Staten, Seattle

Zo we hebben ons goed door de jetlag nacht heen geslagen😀

We lagen om 2100uur al te slapen en werden rond 200uur nachts wakker en waren bang niet meer te kunnen slapen. Rond 530uur werd ik weer wakker en ben dan ook meteen opgestaan (toch een mooie 8 uur geslapen). Zo hopen we het (vroege) ritme vast te houden voor de dagen later in de vakantie in de drukke nationale parken.

Ontbijten konden we om half 7 en daar hebben we maar even gebruik van gemaakt. Allebei een halve wafel en een yoghurtje.

Vandaag gaan we een dagje naar Seattle Downtown. Op nog geen 400 meter van het hotel is een bushalte vanwaar een rechtstreekse bus je in 40 minuten naar Seattle Downtown brengt. Voor 800uur liepen we dan ook al in het centrum rond. Best vroeg en nog heel erg rustig.

In 2008 zijn we ook al 2 dagen in Seattle geweest en hebben toen ook al één en ander bezocht. Toen hebben we gelukkig ook behoorlijk wat uitzichtpunten bezocht. Dat hoefde we vandaag namelijk niet te doen want de lucht is nog vol rook. Het leek wel iets helderder dan gisteren, maar in de loop van de middag werd het weer erger. Het leverde wel een aantal mooie foto’s op waarbij de zon door de rook probeert heen te breken.

We begonnen in het meest toeristische gedeelte van Seattle, maar ook 1 van de leukste stukken: Pike Place Market. Het was er zeer rustig nog. Op het gemakje door de overdekte markt gelopen.

In diverse reisverslagen had ik gelezen over het tentje “ the Crumpet Shop”. Die schijnt in Seattle heel populair te zijn. Een crumpet is een Engels plat rond broodje wat op een plaat of in de pan wordt gebakken. Ik wilde er graag 1 proberen en het is een crumpet met ricotta en lemoncurd geworden. Het smaakte uitstekend.

Ondertussen bezochten we ook de eerste opgerichte Starbucks. De rijen begonnen zich al te vormen. Is echt een heel druk bezochte Starbucks. Wij hebben daar deze keer niets gedronken.

Edwin nam een koffie in een kleine espressobar vlak achter de Pike Place Market. Een gezellig praatje gemaakt met de eigenaresse, want we waren onder de indruk van het koffieapparaat wat ze had staan. En zo raak je snel aan de praat over onze reis en haar aanstaande reis naar Amsterdam. De leuke foto die ik gemaakt heb, wil ze graag terugzien op Instagram (ga ik zeker doen, maar zal ff uitzoeken hoe haha).

Achter dit koffietentje bevond zich de gum wall, erg leuk om te zien. Muren vol geplakt met allerlei kleuren kauwgum.

Na nog een rondje over de Market zijn we richting Pioneer Square gelopen, waar we nu wel neerstreken bij een Starbucks, waar ik m’n favoriete smaakje weer had: de Cinnamon Dolce Skinny Latte. Die is echt lekker. Het was ook lekker om even een halfuurtje te zitten. De stappenteller doet al aardig zijn best vandaag 😀.

Na een kort bezoekje aan Chinatown waren we het lopen even beu en zijn we met een soort tram/trein naar het winkelgebied in de stad gegaan. Vanuit daar naar het Waterfront gelopen wat we in 2008 niet gedaan hadden. Was erg leuk en bedrijvig. Op weg daarheen liepen we ook weer langs Pike Place Market , maar jeetje wat waren we blij dat we daar vanmorgen vroeg al waren . Wat een mensen!

Bij het Waterfront hebben we ook weer een tijdje gezeten en ook lekker geluncht. Ik had een soepje met brood en Edwin een kleine panini. Het smaakte uitstekend en de voetjes kregen weer even rust.

Eigenlijk begon ik de jetlag nu toch wel te voelen, Edwin voelde zich wel wat fitter. Na de lunch ging het gelukkig wel wat beter. Als laatste activiteit voor vandaag gingen we met de monorail naar het Seattle Center, het gebied waar Space Needle staat. Het had geen enkele zin om omhoog te gaan want uitzicht zou er niet veel zijn. We hebben er een rondje gelopen en hebben lekker een tijdje op een bankje bij een grote fontein gezeten.

Toen was de koek op en gingen we op pad naar de bushalte waar de bus ons weer in 40 minuten naar het hotel bracht. Even heerlijk een paar uurtjes relaxen. De stappenteller geeft inmiddels ruim 25000 stappen aan.

Rond 1830uur alleen nog even op pad geweest om wat te eten bij steakhouse Outback. We deelden dit keer een hoofdgerecht want dit was veel te veel voor 1 persoon, het werd een lekkere bone in ribeye.

Morgen rijden we eerst naar Everett, waar we bij de Boeing fabriek een rondleiding hebben geboekt. Vanuit daar rijden we naar een voor ons nieuwe stad : Vancouver .

Tot morgen, nu eerst weer lekker slapen.

waty een verhaal weer zeg en leuke foto`s!!

Kees 2018-08-21 08:23:15

Is het nou een soort biertap, de espressomachine? Wat grappig! Het ziet er mooi uit allemaal!

Andrea 2018-08-21 09:30:08

Wat is Seattle een mooie stad. Mooie foto's.

Fred 2018-08-21 22:50:34

ik zie dat ze daar ook een agrimarkt hebben !!!