Dag 4: Van Miami naar Port Charlotte

Verenigde Staten, Naples

Gisteren hadden we besloten dat we via de Tamiami Trail richting de westkust van Florida zouden rijden, waar we onderweg nog wat van de Everglades mee wilden pakken.

Rond 8 uur gingen we op pad. Eerst weer een lekkere koffie gescoord, want de koffie in de hotels is net slootwater.

Eigenlijk wilden we de fietstocht van 2012 in de Shark Valley in het Everglades National Park een herkansing geven. We hebben die toen namelijk moeten afbreken na 10 km vanwege de regen. Omdat we van te voren niet bedacht hadden dat we een nationaal park zouden bezoeken hebben we geen seconde gedacht om de nationale parkenpas van vorig jaar mee te nemen. Die is namelijk een jaar geldig voor entree tot alle nationale parken in de USA. Nu was losse entree 25 dollar en fietshuur voor 2 uur zo'n 40 dollar. Vonden we toch iets te gek. We wisten nog wel andere manieren om alligators en vogels te spotten. We hebben de mooie Loop road gereden, waar we veel vogels en een paar alligators tegenkwamen. Het water in de diverse kreken stond hoog zodat de alligators niet met grote groepen bij elkaar lagen zoals een paar jaar geleden wel het geval was.

Na deze loop zijn hebben we nog een kleine boardwalk wandeling gedaan waar we ook een paar alligators zagen liggen.

In de reisgids lazen we nog over de Janes Scenic Drive, dat leek ons wel wat. Deze weg loopt door een open prairie waar floridapanters (niet gezien), witstaartherten, roodstaartbuizerds en gieren leven.

Richting Naples kwamen we nog langs het Fakahatchee Strand Preserve State Park , wat ze de Amazone van Noord Amerika noemen. Hier hebben we een zeer mooie boardwalk wandeling gedaan, het is een groot botanisch paradijs. Op het einde van de boardwalk lag er in het water een grote alligator op ons te wachten. Op weg naar de boardwalk lag er ook al een alligator op de weg, die konden we dus van erg dichtbij bekijken. Erg leuk!

Ons bezoekje aan Naples (ik denk de sjiekste en duurste badplaats van Florida) bestond uit een ronde rijden om kapitale villa's te bekijken. Altijd leuk 😀. Ook nog ff een blik op het witte strand geworpen.

Vanmorgen hebben we nog een hotel geboekt in Port Charlotte (nog enigszins een betaalbaar hotel, heel de westkust inclusief Orlando zit volgeboekt, hoogseizoen dus) wat nog ca 110km vanuit Naples naar het noorden lag.

Voor het avondeten zijn we gestopt in Fort Meyers waar we gegeten hebben bij onze favoriet De Texas Roadhouse. Edwin had de primerib en ik een kleine ribeye (was kleinste van de kaart, maar toch nog teveel). Zoals gewend van de Texas Roadhouse was het weer heerlijk!

Nu op weg naar ons hotel in Port Charlotte, waar we rond 1930uur zullen arriveren. Rest van de avond zal bestaan uit relaxen.

Morgen staat er nog niets op de planning. In ieder geval richting Orlando rijden. Vanaf 1600uur kunnen we in de villa. We zijn zo benieuwd, erg veel zin in!

Het weer vandaag was eigenlijk gewoon prima, ondanks de mindere voorspelling. Wel bewolkt, maar de zon liet zich vaak genoeg ook zien. Het was heel de dag droog en ca 26 graden. Heerlijk dus!

Morgen en donderdag geven ze wel echt minder weer af met behoorlijk wat regen, maar we wachten het maar af, we doen er toch niets aan. Tot op heden mogen we absoluut niet klagen 😎☀️

Goed en mooi verslag en zeer mooie foto's.