Dag 3: Van Annecy naar Martigny (Zwitserland)

Zwitserland, Martigny

De dag begon vroeg! Rond 745uur zaten we in de auto op weg naar het historische centrum van Annecy. Heerlijk buiten op een terrasje een ontbijtje gedaan. Edwin wat toast met ei en bacon, verse jus en koffie, ikzelf een Griekse yoghurt met muesli en fruit, verse jus en koffie. Het smaakte prima! Annecy ligt aan het meer van Annecy en daar zijn we nog even naar toe gelopen. Het was nog erg rustig op het meer maar het was dan ook nog maar 900uur. We zijn via het historische centrum teruggelopen naar de auto. We stuitten nog op een lokale markt wat erg leuk was en waar we nog een rondje gelopen hebben. Annecy is echt een mooi pittoresk plekje! We hadden geen tijd voor een uitgebreid bezoek, maar de indruk was meer dan leuk!

De navigatie werd vervolgens ingesteld op Le Grand Bornand. Weer even nostalgie ophalen voor Edwin. Hij is hier ca 30jaar geleden op vakantie geweest.

Nog een leuk stuk langs het meer van Annecy gereden en hoe verder we kwamen hoe meer het op Oostenrijk ging lijken met de leuke houten huisjes. Prachtige route!

Onderweg kwamen we een grote Carrefour supermarkt tegen en daar wilden we wel even rondneuzen. Ook lekker brood, jam en ham gekocht voor lunch en ontbijt morgen.

Le Grand Bornand is een typisch wintersport plekje, maar ook zomers is het er goed toeven. Druk, levendig met veel winkeltjes en restaurants. We hebben een klein rondje gelopen en Edwin heeft nog een ijsje gescoord. Dat mag om 1100uur 's morgens als het al 30 graden is😂. Na een halfuurtje werd het echt tijd om de reis voor te zetten naar Chamonix.

Rond 1300uur arriveerden we in Chamonix, we merkten al meteen dat het erg druk was. Alle parkeerplaatsen stonden op vol. Wachten dus tot er mensen weggingen. Dat ging gelukkig redelijk snel. Snel doorgelopen naar de kaartverkoop voor de kabelbaan. Daar was het een drukte van belang. Oeps! Na een half uur in de rij kregen we tickets voor de lift van 1500uur. Het gaf ons wel een uur de tijd om het stadje Chamonix te verkennen. Want je hoeft niet in de rij te blijven wachten. Een heel goed systeem. Stadje deed ook erg gezellig aan. Uiteindelijk waren we pas rond 1600uur boven op de berg, het was veel wachten op de diverse kabelbanen. Maar jeetje wat was het het wachten waard. Wat een uitzichten en wat een weer, fantastisch !!! Zo blij dat we de plannen hebben omgegooid. We kwamen tot 3842meter. Daar heb je 2 uur de tijd om je te vermaken. Dat lukte best. Het zou -3 graden zijn maar zo voelde het helemaal niet, het was heerlijk.

Rond 1830uur vertrokken we weer naar beneden. Het stadje hadden we al bekeken dus we vervolgden onze reis naar de eindbestemming van vandaag Martigny in Zwitserland. Eigenlijk zouden we daar pas donderdag en vrijdag nacht slapen, maar die konden gelukkig (kosteloos) geannuleerd worden. En voor vannacht hadden ze nog een plekje.

Via een mooie bochtige weg reden we Zwitserland en de Rhône Vallei binnen.

Iets na 2030uur reden we de stad Martigny binnen. We hadden geen zin meer om te gaan eten in een restaurant dus het werd brood met ham/jam/Nutella, yoghurt en fruit.

Morgen gaan we op tijd richting Zermatt. We moeten nog even uitvechten wat we daar gaan doen😂Met de tandradtrein naar Gorgernat (3100 meter hoogte) of met de kabelbanen naar de kleine Matterhorn op 3883 meter hoogte.

We zijn nu wel beiden voor de eerste keer in Zwitserland, erg leuk!

Zijn prachtige foto's en maar goed dat jullie de plannen hebben aangepast want met regen moet je niet daar boven zijn. Veel plezier nog groetjes

Saskia en Conny 2017-08-29 22:56:22

Wat een mooi gebied, zeker de moeite waard om daar ook eens rond te kijken. Ik zal zeggen geniet en geniet en ook zeker ban elkaar. Groetjes.