Dag 2: Apopka wildlife drive, Mt Dora, Walmart supercenter & Ford’s Garage

Verenigde Staten, Osceola County

Jeetje wat een jetlag nacht. Rond 2200uur lekker gaan slapen , maar toen rond 0200uur wakker, gelukkig toch nog in slaap gevallen tot 500uur, maar toen lukte slapen echt niet meer. Tot 630uur uitgehouden en er maar uitgegaan. Edwin volgde niet veel later. Lekker koffie gezet, wat spulletjes uitgepakt en opgeruimd en lekker naar buiten de jacuzzi in. Ons terras grenst aan een groenstrook en een meer. Opeens verschenen er 3 hertjes langs het water. Ik denk dat we die nog wel vaker zullen zien.

Edwin vond de jacuzzi nog te warm (hadden hem de avond van te voren al laten afkoelen maar door de kap erop was dat nog niet echt gebeurd) , dus die ging al hardlopend het resort verkennen.

Rond 1000uur stapten we in de auto voor een uitstapje naar de Apopka Wildlife Drive ten noorden van Orlando. Deze drive is alleen op vrijdag, zaterdag en zondag open voor publiek. Je kan er met de auto een eenrichtingsweg van ca 11 mile rijden. Je mag ook niet harder rijden dan 10 mile per uur. Nou is 10 mile per uur echt een snelheid voor vrouwen😀, dus ik nam het stuur over, zodat Edwin de foto’s mocht maken. De passagierskant lag ook steeds aan het water. De weg gaat langs wetlands, moerasachtig gebied, een gebied waar heel veel wildlife leeft. We hebben deze weg al eerder gereden maar dat was alweer een tijdje geleden. Het was nu wel echt druk , dat hadden we niet echt verwacht. Onderweg veel vogels en alligators 🐊 gespot. Het blijft bijzonder om te zien.

Rond de klok van 1 was de drive ten einde. Omdat we op vakantie ook proberen voor 1200uur niets te eten, hadden we nu wel erge trek gekregen. Bewust ook geen snoep of koek meegenomen in de auto. Op zoek dus naar een lunchtentje. Dat vonden we in het schattige dorpje Mount Dora. De sandwiches smaakte prima. Te voet zijn we het historische centrum nog gaan verkennen. Leuk kunstenaars dorpje met leuke winkeltjes.

Op de terugweg naar de auto kwamen we bordjes tegen met een Florida scenic highway. Dat leek ons wel leuk om te doen. Maar na een uur tevergeefs proberen te zoeken naar het begin van de route en het downloaden van een route hebben we het maar opgegeven 😀.

Voor het huisje hadden we nog wat huishoudelijke dingetjes nodig en waar kan je dat beter halen dan bij de Walmart. Meteen 1 en ander aan persoonlijke verzorgingsproducten voor thuis gekocht. Een uur waren we er zeker wel weer zoet, lekker slingerend door de gangpaden 😀.

Niet dat de magen nu echt knorden maar we wilden wel iets voor avondeten, het liep al tegen half 7. We zagen een restaurant wat ons wel leuk leek, “Ford Garage”. Leuk gedaan binnen , boven de bar hangen oude fords en in de wc zijn van autobanden de wasbakken gemaakt. We hebben er heerlijk gegeten. De heerlijk ‘Ahi Tuna’ (tonijn plakjes die licht geschroeid zijn) als voorgerechtje om te delen. Daarna had Edwin de kleinere versie van een burger en ik kipfilet (in een heerlijke lichte saus met wat geitenkaas en zongedroogde tomaatjes) met boontjes en salade. Een toetje was niet het plan, maarja er stond key lime pie op de kaart en dat kunnen we niet weerstaan. Ach we hebben niets gesnoept vandaag dus vooruit. Stukje gedeeld en hij was heerlijk!

Weer een restaurant wat aan de (lange) lijst toegevoegd kan worden.

Pas rond 2030uur waren we terug in het huisje. Lange maar fijne dag.

Het weer vandaag: start was bewolkt en mistig , richting de middag steeds meer zon en rond de 28 graden☀️

Leuke en mooie fotos weer,heel leuk om weer het verhaal van jullie te lezen,knap hoor!!

Kees 2023-02-25 08:13:26

Leuk om alles mee te kijken en te lezen