Dag 1: De heenreis

Verenigde Staten, McKinley Street

Heel braaf lag ik gisteren al voor half tien op bed en sliep vrijwel direct. Edwin volgde een uurtje later. Wat echt nooit gebeurd voordat we met vakantie gaan is dat ik gewoon wakker schrok van de wekker, die op 03.45uur stond. Erg vroeg, maar voor een heel leuk doel natuurlijk. Vandaag vliegen we om 0900uur richting Miami. Rond 500uur zaten we in de auto en zonder oponthoud arriveerden we bij Brussel Airport. We hadden een parkeerplaats gereserveerd op 5 minuten lopen van de luchthaven, dat is wel echt ideaal.
Inchecken kon al en ging redelijk vlot. We hebben maar 1 koffer bij en die woog maar 12,7kg. We gaan steeds lichter reizen 😉. De rest van de bagage paste in de handbagage.

Bij de handbagage check en security waren we meteen aan de beurt en stonden we om 700uur al bij de gates. Anderhalf uur voor het boarden.

Na een yoghurtje en een koffieetje zijn we al richting de juiste gate gelopen en daar gewacht op het boarden.

Net zoals 2 jaar geleden bij Tuifly ging het boarden weer tergend langzaam en gingen we ca. 40 minuten later de lucht in dan gepland. Wel zouden we al om 1315uur plaatselijke tijd landen in plaats van de oorspronkelijke 1430uur.

De vlucht kwamen we weer door met wat lezen, slapen, films kijken en wat Netflix op de iPad. Het ontbijtje wat we kregen was wel aardig, maar de warme maaltijd hebben we allebei overgeslagen. Dat bewaren we wel voor in Miami 😋

Net na 1300uur stonden we na een vlucht van ca. 9,5uur al aan de grond, daarna ging ook alles heel erg snel. De immigrations ging weer via de self check-in, zo makkelijk en handig. De tas lag ook al op de band en zodoende stonden we een half uur na de landing al in de rental car garage. Er was deze keer best veel keuze en Edwin koos dit keer voor een donkerblauwe Nissan Pathfinder. Mooie auto en de stoelen zitten erg lekker.

In een dik halfuur reden we naar ons eerste motel in Hollywood Beach. Dat ligt al iets noordelijker dan Miami. Een leuk motel direct aan het strand, echt erg leuk. Een klein weggetje oversteken en je kan kilometers lopen over de Hollywood Beach Boulevard. We hebben snel ingecheckt, koffers wat herschikt en zijn richting de boulevard gelopen voor een hapje en een drankje. Het was heerlijk weer, half bewolkt en 28graden. Aan de boulevard heerlijk gegeten bij Taco Spot, ik had heerlijke quesedillas met steak en Edwin nacho’s met vlees en allerlei ander spul 😉. Het smaakte echt heerlijk.
We hadden een tafeltje buiten en zo konden we ook goed mensen kijken, er loopt echt van alles voorbij.

Nog een drankje gekocht voor op de kamer en toen was de koek op. Lekker terug naar de kamer en zo lekker slapen.....

Geen vervelende eerste dag! Veel plezier!

Andrea 2019-02-24 09:15:05

goed om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn,ik wens jullie heel veel plezier!!

Kees 2019-02-24 12:11:39

Eindelijk in een echt automerk. Nou Rebekka een lekker bordje vol. Neem het er maar lekker van.

peter 2019-02-25 15:52:10

Leuk verslag!! wat is de naam van het leuke motel in Hollywood Beach? groetjes Sylvia

Sylvia 2019-03-13 13:08:11

@sylvia: wij zaten in “The Dolphin Hollywood”. Geboekt via booking.com. Ligt echt super, geen luxe motel maar alles wat je nodig hebt is aanwezig 😀