Dag 10: Van Jasper NP naar Lake Louise

Canada, Lake Louise

Omdat we gisteren al een heel stuk van de Icefield Parkway gereden hadden en al behoorlijk wat bezienswaardigheden bezocht hadden konden we het vanmorgen wat rustiger aan doen.

Rond 900uur zaten we in de auto en gingen als eerste richting de 2 meren waar we gisterenavond ook geweest waren. Omdat we daar een elk gespot hadden wilde Edwin nog even kijken of er nog meer wild zat. Dat was niet het geval. In het dorp haalden we een warme koffie en gingen op pad richting Lake Louise via de Icefield Parkway. De eerste 110km konden we doorrijden omdat we daar gisteren ook al gereden hadden. We maakten nog wel een paar stops bij viewpoints die we gisteren overgeslagen hadden.

Na 110km begon voor ons een nieuw stuk. We zijn vele malen gestopt bij diverse viewpoints en hebben kleine stukjes gelopen. Bij de Saskatchewan River Crossing hebben we als lunch een warme chilibowl genomen. Dat smaakte goed. We passeerden ook de grens met het volgende nationale park: Banff NP

Bij de waterfowl lakes zijn we een stuk gaan lopen, heerlijk door het bos en langs het water richting het lower waterfowl lake. Toen we omhoog keken naar de bergketen, zagen we in de verte iets wits op de bergrand lopen. Edwin had de superzoom camera bij en ik de verrekijker. Daardoor werd het heel goed zichtbaar dat het om mountain goats (berggeiten) ging. Ze waren met z’n vieren. We hebben wel een tijdje staan turen, leuk om te zien. Edwin heeft ze goed op de camera.

Volgende stop was 1 van de hoogtepunten van de Icefield Parkway: het uitzicht op het Peyto Lake. Hiervoor moest je een pad van ca 400 meter omhoog lopen en dan had je een verbluffend uitzicht op het prachtige blauwe Peyto Lake. Het evenaarde bijna de Joffre Lakes😉.

Achtereenvolgens volgdenuitzichtpunten op Bow Lake, Crowfoot Glacier en Herbert Lake. Het wolkendek was dicht vandaag, dus de foto’s lijken wat somber. Wij waren erg blij dat het ook vandaag droog is gebleven!

Rond 1630uur arriveerden we in het dorpje Lake Louise waar we een hotel hebben geboekt. We waren erg benieuwd naar de gekte bij het Lake Louise. Lake Louise is het drukst bezochte meer van de Canadian Rockies en de weg naar het meer is overdag in het hoogseizoen vaak afgesloten tussen 900-1700uur vanwege volle parkeerplaatsen. Wij willen er morgenochtend zoiezo voor 900uur naar toe, maar waren al benieuwd. We vonden met gemak een parkeerplaats en met de gekte viel het mee. Ja het was de drukste bezienswaardigheid die we deze vakantie hebben gezien, maar we hadden het erger verwacht. We hebben alvast wat foto’s genomen, maar misschien staat het licht morgenochtend iets anders. Het wolkendek zal dicht blijven dus we zullen hem zoiezo niet met blauwe lucht gaan zien. Lake Louise was zeker een mooi meer, maar we hebben er deze vakantie al mooier gezien. Ik denk zelf dat niets de Joffre Lakes gaat overtreffen😊

In het dorpje hebben we wat gegeten en waren lekker om 1930uur bij hotel terug.

wat een mooie foto`s weer!!

Kees 2018-08-29 07:49:56

Ik vind de plaatjes juist heel mooi, met die wolkenluchten erbij! 😍