Dag 2: Van Les Salles sur Verdon naar Annecy (gewijzigde eindbestemming)

Frankrijk, La Buissière

De ochtend rond 845uur begonnen met een ontbijtje in een tentje buiten het hotel. Een sandwich jambon voor Edwin en een croque monsieur voor mij, dat vormde samen met een bak koffie een prima ontbijtje. Daarna even naar de groente boer voor wat vitamines in de vorm van gele pruimen en perziken. Drinken en wat yoghurt gehaald in de supermarkt en we konden op pad.

Op naar de Gorges du Verdon. Ze noemen het "de Grand Canyon van Europa". Wij kunnen een aardig vergelijk maken want de echte Grand Canyon kennen wij. Wij zullen de noordelijke route rijden in de vorm van een éénrichtingsweg van 22 km, die start in het toeristische dorp Palud sur Verdon. De weg was erg bochtig met vele stop mogelijkheden welke we ook zeker gebruikt hebben. De uitzichten waren prachtig! Zie de foto's.

We hebben ongeveer 2 uurtjes gedaan over de route. Was zeer zeker de moeite waard.

Nu de verdere route eens bekeken. We besloten eerst naar het stadje Moustieres-Sainte-Marie te gaan. Een schilderachtig Frans dorpje aan de rand van een reusachtige rots. Het heeft schaduwrijke steegjes met winkeltjes en restaurantjes. Het is wel zeer toeristisch en het was erg druk.
We vonden wel een klein tafeltje waar we wat gedronken hebben en een crêpe hebben gegeten. Dat ging er goed in, lunchtijd was alweer een tijdje verstreken. Nog een leuk rondje gelopen (met uiteraard een bezoek aan diverse lavendel winkeltjes) en daarna werd het tijd voor de verdere reis naar de eindbestemming van vandaag, het stadje Gap.

Eindbestemming van vandaag zou dus Gap zijn, maar... de plannen zijn rigoureus gewijzigd in verband met de weersvoorspellingen later in de week. Ik zat in de auto naar de weerberichten voor deze week te kijken en schrok van de weerberichten in Zermatt voor donderdag en Chamonix voor vrijdag. Precies 2 dagen dat we de bergen in willen. Temperaturen dalen zo'n 12 graden en veel regen voorspeld. Morgen en woensdag worden nog wel mooie dagen in deze plaatsen. Plannen moesten worden omgegooid omdat deze 2 dagen wel hoogtepunten in de reis zouden zijn. Dan is het wel even lang leve 4g data in het buitenland 😂. Hotels annuleren en wijzigen, afstanden uitrekenen etc...

Dus vannacht slaan we Gap over en rijden we door naar Annecy (wat ongeveer 230 km verder is). Best een eind maar gelukkig hebben we vandaag daar de ruimte in tijd voor. Morgen bezoeken we dan Annecy kort en rijden dan door naar Chamonix en willen we met de kabelbaan de Mont Blanc op. Daarna rijden we door naar Martigny (Zwitserland) om de dag daarna naar Zermatt te gaan om met tandradtrein naar de Matterhorn te gaan. Daarmee gaan we oa Grenoble, Geneve en Lausanne overslaan, maar het is niet anders. We hebben hierdoor na woensdag 2 dagen over. Hoe we die dagen inplannen bekijken we later. Waarschijnlijk duiken we Italië al in. Ligt ook erg aan de weersverwachtingen.

De weg naar Annecy is wel erg mooi! De Alpen zijn al goed zichtbaar. Edwin is in z'n nopjes😂

Onderweg naar Annecy gestopt voor het avondeten. We gaan de Franse Keten "Buffalo Grill" eens proberen. Het was geen hoogstandje maar wel aardig. Edwin had een burger en ik een brochette van groenten en vlees.

Rond 2130uur zullen we bij het hotel in Annecy aankomen. Daarna nog ff op gemak en op tijd gaan slapen. Morgen weer vroeg dag!

Mooie fotos

Pa Kalle 2017-08-28 21:29:00

Mooi foto's En wat een mooi verslag is net of je het zelf meemaakt.