Dag 1: Dag van vertrek naar Orlando

Verenigde Staten, Osceola County

Amerika : het blijft kriebelen. Zeker tijdens de sombere winter in Nederland is een warm zonnetje eind februari zeer welkom. Begin januari de knoop doorgehakt en tickets geboekt naar Orlando - Florida voor 11 nachten. Gewoon omdat het kan en we het heerlijk vinden ☀️

Na een paar behoorlijk drukke werkweken was het vandaag dan opeens zover. Beestjes zijn op hun logeeradresjes, het huis aan kant en de koffers ingepakt. We mogen allebei 20 kg meenemen maar 1 koffer van 13kg en handbagage was voldoende.

Voor het eerst in 8 jaar tijd vliegen we weer vanaf Amsterdam. Na de horror verhalen van afgelopen jaar waren we (lees ik) een beetje huiverig voor de drukte. Daarbij komt ook dat het voorjaarsvakantie is. Achteraf was de huivering geheel overbodig.

De rit naar Schiphol was enigszins toeristisch😀.
We werden door de navigatie over de eilanden gestuurd en via Rockanje en de Maasvlakte kwamen we rond 945uur aan bij de overdekte parkeergarage P3 bij Schiphol. Al met al viel het reuze mee , we waren rond 720uur vertrokken. De pendelbus stond al klaar en zodoende konden we rond 1000uur op zoek naar de juiste vertrekhal. Daar ging het razendsnel . We waren thuis al ingecheckt en de koffer konden we zelf labelen. Stap 1 was gezet. Security waren we binnen 15 minuutjes doorheen. Wat betekende dat we rond 1030 al richting de gate konden. Supersnel dus. Boarden was pas om 1210uur dus eerst koffie en een broodje om alvast een bodem te leggen voor de vliegreis. Boarden ging in tegenstelling tot TuiFly ook heel netjes en snel. Stipt 1300 vertrokken we dan ook , erg fijn. Er werd een voorspoedige vlucht voorspeld met een aankomsttijd van 1630uur in plaats van 1715uur lokale tijd.

Tja en wat doe je in een vliegtuig, een selfie maken 😀, wat proberen te slapen , Netflix kijken (hele serie gekeken) en alvast dit verslagje typen.

Het eten was dit keer ook niet eens zo slecht. We hadden de warme maaltijd wel overgeslagen , maar de salade die erbij zat was lekker en het ijsje ook. Als 2e maaltijd kregen we een “spicy chicken springroll”. En die was heel goed te doen.

Rond 1645 stonden we aan de grond na inderdaad een rustige vlucht. Douane ging ook redelijk snel en de koffer lag al braaf op ons te wachten. Altijd weer een geruststelling maar we wisten het al want we hadden er een AirTag in gedaan😀.

Uiteraard brak nu een spannend moment aan voor Edwin , de auto. Nou dat is een flinkerd geworden. Een Ford Explorer (foto volgt want het werd al snel donker). De auto is een stuk hoger dan ik ben en ik moet bijna met een trapje de auto in 😂.

Als we nu rechtstreeks naar het huisje zouden gaan wisten we zeker dat we geen zin meer zouden hebben om weg te gaan. Daarom eerst wat te eten gezocht. Het werd een lekkere maaltijd bij het favoriete bbq restaurant , de 4 River Smokehouse . Edwin 2 soorten stukjes vlees en ik 3 kleine taco’s. Het smaakte weer opperbest.

Bij de Publix supermarkt alvast wat drinken, koffie en wat yoghurt ingeslagen en toen werd het echt tijd om naar het huisje te gaan. Inchecken ging vlot en we hebben weer een leuk huisje met een fijne jacuzzi en nu wel fijne ligbedden 😊.

Nu is het inmiddels 2215 en gaat het zwaar worden om de oogjes open te houden . Weltrusten 😴

Blij om te lezen, dat de reis goed is verlopen. Nou lekker gaan genieten, maar dat gaat wel lukken, en jemig wat een bak, kunnen jullie gaan shoppen 😂 😂. Veel plezier, ik kijk weer uit naar het volgende verslag 🤗.

Conny 2023-02-24 07:07:52

Goed om te horen dat jullie een goede vlucht hebben gehad, en nu maar lekker genieten