Dag 17: Yellowstone NP

Verenigde Staten, Park County

Vroege vogels vandaag! Om 630uur zaten we al in de auto om wild te gaan spotten in de Lamar Valley.

Ons vroege opstaan werd beloond. In de vallei lag een karkas van een bizon en daar kwam een grizzly beer op af. Het was mooi om te zien, zelfs met het blote oog. En Edwin had de superzoom op een statief gezet en zo was het supermooi om te volgen. Later kwamen er zelfs coyotes bij en toen droop de beer af (denk dat hij ook wel voldaan was). Edwin heeft nu ook ontdekt dat hij via zijn iPhone de superzoom camera kan bedienen en dus ook de foto’s kan opslaan op de iPhone. Ik heb nu een paar foto’s toegevoegd van de superzoom.

Na 25 minuutjes kregen we het wel erg koud (het was -2 graden) en zijn we terug naar de auto gelopen. Het was een mooi schouwspel!

Het is zo mooi rijden door Yellowstone en om 800uur heerlijk rustig. De afstanden die je overbrugd zijn groot maar je kan zo ver kijken dat het nooit verveeld😀. Bij de Tower Falls zijn we gestopt om de 40 meter hoge waterval te bewonderen en zijn we nog een stukje naar beneden gelopen. Het was nu bijna 900uur en de general store bij de Tower Fall ging net open. Daar even lekker rondgesnuffeld en een grote beker koffie gehaald. Ontbijten willen we later op een mooie picknickplaats doen.

We zakten verder af naar het zuiden en kwamen bij het parkgedeelte “The Grand Canyon of the Yellowstone”. De zuidkant ervan hebben we in het verleden al 2x bezocht en nu was het de beurt aan de noordkant. Vanaf een aantal viewpoints en korte wandelingen had je mooie uitzichten op de 93 meter hoge Lower Falls en de gekleurde rotswanden van de canyon. Inmiddels was het al 1130uur en we gingen nu toch echt een plekje zoeken om te ontbijten. Het werd een mooie picknickplaats aan de rand van de Yellowstone River. We ontbeten lekker met brood, gevulde wraps met kalkoen en kaas, aardappelsalade, yoghurt en druiven. Het was genieten bij 16 graden en een lekker zonnetje ☀️.

Hierna reden we het gebied binnen met de rotte-eierenlucht: de Mud Volcano Area. De eerste bron was Sulphur Caldron met een uitzonderlijke hoge ph-waarde van 1,2. De gele kleur van de bron wordt veroorzaakt door een specifieke bacterie. De Dragon’s Mouth Spring is een turbulente hete bron met een spelonkachtige mond, het geborrel van gassen was heel goed te horen. De modderbron Mud Volcano borrelt in de loop der jaren steeds minder.

We reden langs Lake Lodge (aan het Lake Yellowstone) waar we morgen in een cabin slapen. We gingen alvast een kijkje nemen want we waren wel benieuwd. Het is de goedkoopste overnachting van de reis maar super centraal in het Yellowstone park, dat was voor ons het belangrijkste. Het zal klein maar fijn worden haha, maar zal vast lukken😉

De oogjes werden een beetje zwaar dus zijn we lekker een halfuurtje aan het Lake Yellowstone gaan zitten en voor de eerste keer in de kampeerstoeltjes😂. Wat een rust, we waren echt alleen.

De rit terug naar Cooke City nam nogal tijd in beslag, maar onderweg was weer genoeg te zien. Oa heel veel bizons😂

Als we rond 1700uur bij het motel zijn, doen we ff lekker niets. Edwin doet een powernap (heb ik in de auto al gedaan) en ik zit heerlijk buiten in het zonnetje wat te lezen.

De keuze aan restaurants in Cooke City is niet erg groot, maar dat maakt het ook wat makkelijker. We hebben heerlijk gegeten bij een saloon, lekker met een biertje en een Huckleberry (bosbes die hier groeit) wijntje.

De eigenaresse van het motel vertelde dat een paar kilometer verderop op de Lulupass 7 elanden zaten. Dat wilden wij wel zien en zijn na het eten nog even wezen kijken. Er lag er 1 in de bosjes en eigenlijk was het al te donker aan het worden. Het pad was ook onverhard, zodat we toch maar omgekeerd zijn. Misschien gaan we morgenochtend nog even kijken.

Het is een mooi gebied, om daar rond te mogen lopen. Is prachtig om de wilde dieren te kunnen be kijken, vind het bijzonder dat je niet worden ontdekt. Zo zie je maar vroeg opstaan is beloond.

Fred 2018-09-05 06:47:42

wat een prachtige foto`s weer!!!!