Dag 1: De heenreis

Verenigde Staten, Seattle

Omdat we pas om 14.30uur vliegen hebben we een gewone nacht kunnen slapen. Heerlijk 7 uurtjes geslapen. Dat is wel eens anders geweest.

Rond 830uur waren we op weg naar Amsterdam, waar we de auto bij een vriend van Edwin mogen laten staan. Zonder files (heerlijk rijden op zondagochtend) waren we daar al rond 10.15uur, dus nog genoeg tijd voor een lekker bakje koffie. Keurig op tijd heeft hij ons vervolgens bij Schiphol afgezet. Daar ging alles supervlot. Om 12.15uur waren we de koffers al kwijt en door de hangbagage check heen.

Omdat we met Delta/KLM en naar de USA vliegen moesten we eerst naar een aparte gate waar nog een mini interview werd afgenomen. Daarna kreeg je de gate te horen vanwaar we zouden vertrekken. We hadden nog wat tijd over en hebben die tijd besteed aan het verorberen van een lekker saucijzenbroodje.

Stipt 14.30uur vertrokken we en het vliegtuig is van alle gemakken voorzien. Echt een heel groot aanbod van films en series. Kregen zelfs een menukaart waarbij we voor de hoofdmaaltijd kunnen kiezen uit 3 gerechten en de kleine maaltijd uit 2 gerechten. Zelfs WiFi (beperkte mogelijkheden) is gratis beschikbaar, dat hebben we nog nooit meegemaakt.

De vlucht ging snel deze keer. Eten was prima te doen (allebei de chicken caesars salade) en met de films en series kwamen we de tijd wel door. De kleine maaltijd hebben we overgeslagen en hebben alleen het ijsje genomen. Een half uur eerder dan gepland werd de landing ingezet en deze ging heerlijk rustig.

Dit jaar hebben we ons paspoort vernieuwd en om die reden moesten we in de rij voor de douaniers en kon het niet via een kiosk. Maar het ging supersnel, zo ook de koffers (altijd weer fijn als ze allebei op de band liggen) en al snel zaten we in de shuttle naar de autoverhuur. Altijd weer een spannend moment voor Edwin 😀.

We hadden de keuze tussen een Kia Sorento of een Dodge Crossroad. Omdat we de eerste al eens gehad hadden viel de keuze op de Dodge. We hebben wel eens luxere auto’s gehad, maar het is een Amerikaanse bak en dus lekker ruim.

Rond 1700uur arriveerden we bij ons hotel in North Seattle voor de eerste 2 nachtjes. Prima kamer met aparte woonkamer, keuken en slaapkamer. Meteen de koffers herschikt en daarna hapje gaan eten in een Mall wat kilometers verderop. De grote boodschappen zijn nog niet nodig dus dat komt van de week wel.

Het eten werd een burgertje voor Edwin en voor mij salade met kipfilet, daarbij wat knoflookfrietjes 😊. Het smaakte prima maar daarna snakten we eigenlijk naar ons bed. Het is nu 20.30uur plaatselijke tijd en 5.30uur in Nederland dus niet heel gek dat we moe zijn.

Morgen een dagje Seattle, waar we met de bus naar toe gaan. Maar nu eerst lekker slapen😴

Dat klinkt als een relaxte heenreis, fijn hoor! Gaan jullie de Space Needle bezoeken? Dan kan ik de foto aan de kinderen laten zien, in hun favoriete tekenfilm komt die ook voor. 😉

Andrea 2018-08-20 09:46:58

@andrea: we gaan denk ik zeker naar SpaceNeedle, maar zullen er niet op gaan. Toen we gister aankwamen lag de hele stad in de rook (was ook goed te ruiken). Er heersen in de omgeving zoveel bosbranden dat zowel Seattle als Vancouver in rook gehuld zijn. Gelukkig zijn wij in 2008 al in Seattle geweest en hebben we mooie heldere beelden van de stad kunnen maken.