Dag 10: Alvor

Portugal, Portimão

Een rustig dagje vandaag met weinig bijzondere activiteiten.

Tot 930uur heerlijk op het balkon gezeten met koffie en mijn boek. Toen riep de jacuzzi en daar hebben we het uitgehouden tot na 1230uur 🙈. Edwin had in de tussentijd nog een rondje hardgelopen en voegde zich daarna bij mij in de jacuzzi.

Vanmiddag wilden we even in Old town Albufeira kijken, wat op ongeveer 25 minuutjes rijden is van Alvor. Tegen 1330uur gingen we op pad. Als ontbijt / lunch hadden we wat kleins gegeten in het appartement.

Old town Albufeira is een aaneenschakeling van kleine straatjes. In het nieuwe gedeelte de zogenoemde “Strip” zijn we niet geweest. Dat is echt het uitgaansgebied van Albufeira. Eigenlijk vonden wij dat van Old Town ook al, veel restaurants, sportpubs met grote schermen met voetbal en veel drinkende Engelsen. Desalniettemin zaten er ook nog wel leuke kleine straatjes tussen. Eenmaal op het grote plein van Old Town kregen we te maken met een paar flinke plensbuien. De lucht vooraf had het al aangekondigd. Wij schuilden onder een luifel bij een ijstentje en tja dan neem je natuurlijk meteen een ijsje 😀.

De zon brak weer door en dat voelde je meteen. De temperaturen deze dagen zijn heerlijk. Niet te warm en niet te koud (ca 24 graden).

Wij hadden het om 1600uur wel gezien en zijn we teruggereden naar Alvor, waar we verder gingen met nietsdoen 😀. Tegen 1830uur het dorpje ingelopen en gegeten bij een Italiaan. Een kipgerecht voor mij en een pizza voor Edwin. Nu weer lekker terug in het appartement en strakjes weer een lekkere witte sangria met vruchtjes als toetje 😋

Morgen staat er overdag niets op de planning. Ik denk heel de dag lekker in de jacuzzi en bij het zwembad. Om 1745uur hebben we vanuit Portomao een sunset boottocht van 2,5uur per Catamaran geboekt naar de grotten van Benagil (erg bekend in de Algarve) en langs de kustlijn. Nu hopen op een mooie zonsondergang 😀