Dag 4: Londen

Verenigd Koninkrijk, City of London

Vandaag wilden we de bezienswaardigheden van dag 2 van de dagtours een beetje gaan volgen. Dit zijn de wat meer bekendere (én drukkere) plekken.

Wat stijfjes stonden we vanmorgen naast ons bed😀. Snel maar weer in de benen om de stijfheid eruit te lopen . Net voor tienen liepen we richting de metro die ons naar het station Embankment bracht. We hadden cafeïne nodig want dat hadden we nog niet gehad. Via de Victoria Embankment Gardens kwamen we uit bij een koffietentje waar we lekker buiten een cappuccino en flat white dronken. Er kwamen weer een heel aantal spraakberichtjes binnen van het hotel waar Joep verblijft, weer erg leuk die updates. Ook een leuke foto van hem op de Cat Heaven waar hij weer haantje de voorste was in de file 😻.

Stukje doorlopen en we kwamen uit bij Covent Garden. Covent Garden ligt in West End, het belangrijkste theater- en uitgaansgebied van Londen. Je hebt hier het autovrije Piazza, waar volop modewinkels, handwerk op de Apple Market en het Royal Opera House te vinden zijn. Straatartiesten treden op bij de 17e-eeuwse St. Paul's Church en het London Transport Museum herbergt klassieke voertuigen. Wel echt een gezellig gebied. Het was nog vroeg dus lekker rustig nog. Bij het Royal Opera House zijn we met de lange roltrap naar boven gegaan waar je een mooi uitzicht had op de Covent Garden.
De shop van het Londen Transport Museum was erg origineel , allerlei spulletjes gemaakt met materialen uit de metro (bijvoorbeeld tassen van de bekleding van de metro). Erg leuk , maar toch niets gekocht 😀.

Onze gids gaf toen aan “navigate to seven dials”. Wij zijn heel volgend dus doen we dat maar braaf 😂. Dit zijn 7 smalle straatjes met veel boutiques en eettentjes . Midden tussen deze 7 smalle straatjes bevind zich Neal’s Yard, een erg fotogeniek pleintje met al zijn felle kleurtjes. De koffietentjes zaten hier op maandag ochtend stampvol. Er was ook nog een Seven Dials Market, maar die was nog gesloten. Ach voorlopig hebben we wel even genoeg markten gezien haha.

Omdat ik even niet heel lekker werd hebben we bij een Costa (dezelfde soort keten als Starbucks) een tijdje gezeten met een verfrissend drankje. Na een dik half uur konden we weer op pad. Dit keer op weg naar Somerset, een zeer groot historisch gebouw. Tegenwoordig huizen er veel creatieve freelancers in dit gebouw en zijn er geregeld tentoonstellingen.

Omdat we niet weer pas om 1530 wilden lunchen hebben we bij een broodjeszaak een broodje gegeten.

Ook Chinatown zat vlakbij en er stonden in de tours vele tips om kleine snacks te proberen. Tja net geluncht maar een paar dumplings gingen er nog wel in en Edwin had ook zin in een speciaal ijsje. Hij hield het braaf bij 1 bolletje. Bubble tea is tegenwoordig hét drankje overal ter wereld , ontstaan in China . Tja in Chinatown zullen ze dus wel weten hoe dat moet. Het was dorstig weer (lees 29 graden ) dus dit moest ook uitgeprobeerd worden. Die van mij was heerlijk (limoen smaak met balletjes met appel, aardbeien en mango smaak), die van Edwin viel tegen (Brown sugar bubble latte).
We zeiden China gedag en vervolgde de weg naar Trafalgar Square, het bekendste plein van Londen. Het was behoorlijk warm en besloten daar een tijdje in de schaduw te blijven zitten.

Edwin had zijn zinnen gezet op een Beef Wellington voor het avond eten en slaagde erin een restaurant te vinden waar ze deze serveerde. Het was een 15 minuutjes lopen van Trafalgar Square. De reservering werd al gemaakt voor 1630uur zodat we onder het eten even konden kijken wat we daarna nog wilden doen.

Echter het diner werd pas geserveerd vanaf 1700 dus moesten we nog even een half uurtje wachten. Dat was geen straf, we zaten lekker. Rond 1730 kwam er een ober met een serveerwagen met daarop de Beef Wellington en ter plekke bereidde hij de jus die erbij hoorde. Daarbij kregen we ook een heerlijk aardappelgerecht en groene boontjes met ui. Het was een super lekker diner.

Na al dit lekkers moesten we nog wel een beetje in beweging komen. We huurden fietsen (geen elektrisch deze keer) en gingen een leuke avondtour door Londen fietsen. Vanuit Piccadilly Circus (daar zat het restaurant vlakbij) naar Buckingham Palace en via de Big Ben en de Londen Eye weer terug naar het hotel. Dit werd een intensief ritje over af en toe zeer drukke wegen. Maar weer erg leuk om zo Londen te zien. Rond 2000uur waren we weer terug bij het hotel. Van ons plan om ‘s middags een paar uurtjes naar het hotel terug te gaan komt nog niet veel terecht. Toch was vandaag wat minder intensief dan de andere dagen, meer gezeten en fietsen geeft ook rust aan de voetjes.

Plannen voor morgen maken we morgenochtend weer, nu gaan we lekker slapen na weer een leuke dag in bruisend Londen.

Ziet er gezellig uit die kleine straatjes. Gelukkig is er genoeg keus om te eten Niet ziek worden hè