Dag 2: Miami/Florida Keys

Verenigde Staten, Summerland Key

We hebben een goede jetlag nacht achter de rug. Om 300uur even wakker en daarna rond 545uur. Aangezien we om 2115uur al zo'n beetje sliepen een prima tijd om wakker te worden. Rond 645 waren we eigenlijk klaar om te gaan, maar het ontbijt begon om 700uur, daar gingen we toch maar even op wachten. Ontbijt was prima, lekkere wafel, roerei en wat yoghurt en fruit. Prima start van de dag.

Vanmorgen bedacht wat we vandaag wilden gaan doen, aangezien we geen enkele planning hadden gemaakt. Ook best lekker om geen lijst van puntjes af te werken maar gewoon doen waar we zin in hebben 😀

We besloten via de Florida Keys naar Key West te rijden. Dat zou enkele reis zo'n 250km zijn. Maar we waren vroeg dus hele dag de tijd. De Florida Keys en Key West hebben we 5 jaar geleden ook bezocht. Zo leuk en mooi rijden over de vele bruggen, langs leuke plekjes en langs het water. Key West is ook echt een leuke sfeervolle plaats het doet echt Caribisch aan.

Na een kort bezoek aan de Walmart en Starbucks op weg. We merkten wel dat het een drukke dag zou worden met verkeer richting de Keys. Het weer zag er voortreffelijk uit en het is zondag dus ook veel dagjesmensen gaan erop uit. Na een mooie rit arriveerden we rond 1130uur in Key West. Daar hebben we ruim 2,5 uur lekker rond gewandeld door de hoofdstraat en bij het water. Aan een leuke plek aan het water hebben we heerlijk wat gedronken en een lekkere vis sandwich gedeeld. De cruiseschepen weten Key West ook goed te vinden, er lagen 2 hele grote schepen.

Bij een Key Lime Pie bakkerij konden we de verleiding niet weerstaan om een stukje Key lime pie te delen. Hij was heerlijk.

Hierna wilden we nog even naar het Southern most Point (zuidelijkste stukje van Florida en Amerika, met als kenmerk het bekende baken) maar daar stond een lange rij om de foto te maken. Wij zijn maar doorgereden, gelukkig hebben we foto uit 2012 nog.

Bij 2 mooie stranden zijn we nog even gestopt voor wat pootje baden en wat mooie foto's.

Tijd voor de terugweg. Op het eerste eiland Key Largo zijn we nog gestopt bij het John Pennekamp State Park. Daar hebben we even aan het strandje gezeten en nog een rondje gelopen. De weg naar Miami was erg druk. Veel dagjesmensen gaan weer terug naar huis.

Onderweg naar het hotel hebben we meteen wat gegeten. Deze keer bij de Outback. We deelden de ahi tuna als voorgerecht en Edwin nam een beef sandwich en ik een pastagerecht met kip en garnalen. Het smaakte prima, maar kon niet tippen aan een zelfde soort pastagerecht die ik vorig jaar gegeten heb bij de California Pizza Kitchen, die was echt superlekker!

Nu lekker op hotelkamer, het is inmiddels 2100uur en vermoeidheid begint toe te slaan. Lekker slapen dus!

wat een mooi verslag weer,en prachtige foto's

Kees van Eck 2017-02-20 06:13:14

Het ziet er allemaal weer geweldig uit, en wij zitten in Heinkenszand in de regen. Als je het verslag leest dan denk je wat doe ik hier nog. Veel plezier nog!!!