Dag 12: Van Nice naar Saint Maxime

Frankrijk, Sainte-Maxime

Pas rond 845 gingen we naar beneden voor een snel ontbijtje. Dat was weer prima.

Hierna spullen gepakt en op weg naar Cannes waar we rond 1030uur waren. We zijn hier ongeveer anderhalf uur geweest maar vonden er niet veel aan. We zijn de lange boulevard afgelopen richting de jachthaven en even wat bootjes bekeken. Terug via de winkelstraat en bij een Starbucks een koffietje gedaan. Toen vonden we het wel genoeg voor Cannes. Niet ons ding.

We besloten via de kustweg (in plaats van de snelweg) naar Saint Maxime te gaan waar ons laatste hotel is. Dat was een goede beslissing want de kustweg was prachtig en we kwamen door zeer gezellige dorpjes, zoveel leuker en gezelliger als Cannes. We hebben niet zoveel foto's omdat je langs de kustweg niet heel veel kon stoppen. Waar het kon zijn we gestopt. We kwamen door de grotere badplaats Fréjus en St. Raphael, allebei plaatsjes waar je een prima strandvakantie kan houden. Wij vonden de sfeer in ieder geval erg leuk.

Rond 1445uur arriveerden we bij het hotel. Vlak aan de haven en in het centrum van Saint Maxime. Dit had ik bewust uitgezocht omdat we met de Ferry boot naar St. Tropez wilden. De Ferry stopte in de haven op 5 minuten lopen van hotel, ideaal dus!

Een uurtje later zaten we dan ook op de Ferry naar St. Tropez. Een tochtje van 15 minuutjes. Was even lekker met dat windje, want het was weer behoorlijk warm vandaag.

Aangekomen in St. Tropez viel het eigenlijk al snel op dat er niet super veel jachten lagen. Ik had op internet al gelezen dat het voor St. Tropez een zware zomer is geweest. Er komen veel minder jachten omdat St. Tropez de liggelden flink heeft verhoogd. Tja dan vraag je erom, aan de andere kant als je al zo'n duur jacht van miljoenen hebt kan dat liggeld er ook nog wel bij😂

We zijn langs de haven en door het stadje gelopen en na een uurtje hadden we het wel gezien. St. Tropez doet wel veel gezelliger aan dan Monaco en Cannes vinden wij.

Rond 1715uur waren we met de boot weer terug in Saint Maxime waar we even op de kamer gingen afkoelen in de airco.

Rond 1845uur stapte we vanuit het hotel zo het centrum in, zo handig. Ik had een leuk tentje om te eten uitgezocht en gelukkig was het erg lekker. Lekker stukje vlees😋

Na het eten nog een stukje door het centrum gelopen en over het strand van Sainte Maxime.

Morgen de vertrekdag. We hoeven pas om 1100uur uit te checken, dus haast hebben we niet. Lekker beetje uitslapen. Geen ontbijtje geboekt, dat doen we wel in het centrum.

Daarna rijden we op het gemakje naar Marseille, waar we om 1730uur weer naar huis vliegen.

De foto's zien er mooi uit. Mooie stranden. Lekker eten en mooie auto.