Dag 7: Disney Resorts, Disney Springs en autoshow Old Town

Verenigde Staten, Osceola County

Zon, koffie en een jacuzzi , de ingrediënten voor een paar relaxte uren in de ochtend.

Vandaag alweer geen spannende planning.

Vanmiddag willen we een aantal luxere Disney resorts bekijken.
Resorts mag je alleen niet zomaar bezoeken, of laat ik het zo zeggen je mag er niet zomaar parkeren. Je kan via een ingewikkeld reisplan via de Disney monorail / skyrail / boot of bus bij de resorts komen. Tenzij je er verblijft of een reservering maakt in een restaurant in 1 van de resorts. En heel soms als het niet te druk is laten ze een beperkt aantal “gewone” auto’s toe.

Als eerste wilden we naar de Animal Kingdom Lodge. Animal Kingdom is 1 van de mooiste Disney parken en we waren erg benieuwd naar het bijbehorende resort. Heel brutaal zijn we gewoon naar de gate gereden en gevraagd of we een drankje mochten drinken. Even werd er getwijfeld, er werd een ID gevraagd, we kregen een “have a nice day” te horen en het hek ging open . Yes! Dat scheelde een hoop heen en weer gereis.

De Lodge was erg leuk , geheel in Afrikaanse sferen, compleet met veel Afrikaanse kunst en een nagebootste savanne met “wilde” dieren. Op diverse plekken kon je de savanne met de dieren bekijken. De hotelkamers hadden ook allemaal een balkon die er uitzicht op hadden.

Elk resort is werkelijk een wereld op zich. Bizar groot allemaal. We lazen ook dat in de Disney resort hotels totaal 37000 kamers zijn😳.

Disney’s Grand Floridian Resort & Spa is Disney World’s paradepaardje onder de resorts. Het is een resort geheel in Victoriaanse stijl. Met de beste van de Disney resort restaurants. Daar wilden we uiteraard ook een kijkje nemen.

Edwin zag dat er om 1330uur nog een plaatsje was voor de lunch en aangezien we nog niet gegeten hadden , was dat een 2 in 1 oplossing. Superleuk om in zo’’n luxe resort te lunchen en we mochten op deze manier ook legaal door de gate 😀. We waren er iets vroeger en hebben alvast rondgekeken. Ook weer een schitterend resort , maar ik denk dat wij toch wat verwend zijn met de mooie luxe thema hotels uit Las Vegas. De lunch was oké maar niet super bijzonder ofzo. Ik had een lekkere aardappel soep en een kleine quiche (beetje saai) en Edwin een burger met kreeft en lekkere dikke frieten.

Het Polynesië Resort lag ernaast en daar konden we heen lopen. Leuk aangekleed in tropische sferen. Nu hadden we de resorts wel gezien eigenlijk. Er zijn er nog tientallen. Toch te veel verwend denk ik😉.

Bij het uitdraaien van de auto uit de parkeerplaats ging het helaas mis. Naast ons stond een grote auto met een groot rek erachter (zie voorbeeld op foto), wat niet te zien was in de spiegels en we hadden er ook niet opgelet. Opeens maakte de auto een raar geluid en de linkerkant van de voorbumper schraapte langs dat rek van de buurman . Een flink gemopper (dat is netjes uitgedrukt) naast me natuurlijk, want je had het echt niet kunnen zien in de spiegel. Er is best wat schade aan onze auto en dat zal verzekeringswerk gaan worden en eigen risico gaan kosten. We kunnen het helaas niet meer terugdraaien. De eerste zelf veroorzaakte schade in 14 reizen USA. Ik denk maar zo beter de auto in de kreukels dan wij, maar balen is het wel even natuurljk.

Disney Spring lag op een kwartiertje rijden en daar hebben we nog even rondgelopen. Bij een bakkertje kochten we nog wat lekkers (churros double biscuit en een french toast cupcake ofzoiets). Ik dacht dat de verkoper een grapje maakte toen hij 14 dollar voor 2 koekjes aangaf op de kassa. Nee het klopte echt haha. Daar moesten we zuinig mee doen , maar je snapt hem al, de 1e was al op voordat we in het huisje waren 😋. Ik had benen die als lood voelden en spierpijn in bovenbenen en knieën . Geen idee waar dat vandaan kwam, gisteren hebben we juist niet zoveel gelopen. Ongemerkt lopen we per dag toch zo’n 10 tot 13 kilometer. Maar het lijkt me sterk dat het daarvan komt. Afijn we zijn maar teruggekeerd naar het huisje om even een uurtje te niksen. We wilden vanavond namelijk nog op pad.

Om 1845 werd Edwin ongeduldig (ik lag nog wel lekker op de bank 😀) dus schoenen aan en weer de auto in.

Op vrijdagavond is er een auto show met “moderne “ auto’s in Old Town Orlando. De zaterdagavond show met old timers hebben we in 2017 al eens bezocht. Edwin wilde de auto show uiteraard bekijken, maar… .. niet voor we nog even langs 4Rivers Smokehouse gingen voor een hapje. We hadden best stevig geluncht en ook wel wat gesnoept vandaag , dus we deelden een platter. Wel weer de heerlijke brisket en baked beans.

De auto show was wel leuk, maar het waren voornamelijk opgepimpte Mustangs , Corvettes en Dodges. Edwin had op iets oudere auto’s gehoopt nog.

Old Town is echt een uitgaansgebied met een kermis, veel herrie, winkels, barretjes en beetje louche eettentjes. Heel lang zijn we er dus ook niet meer gebleven na de show.

Nu onderweg terug naar het huisje. De 16000 stappen zijn weer gezet vandaag, dat compenseert het iets teveel aan eten vandaag tenminste iets 😜

Weer een heel leuk verhaal en ook weer mooie foto's

Kees 2022-04-23 08:49:07

Is idd een leuk rekje achter de auto. Weer mooie foto’s en een uitgebreid verhaal