Dag 5: Walmart, lekker eten, Celebration, Universal Citywalk

Verenigde Staten, Osceola County

(Sorry geen inspirerend verslag vandaag 😉)

Zo eindelijk een goede nacht tot 815uur. Hup snel koffiezetten, badkleding aan en in de jacuzzi. Het was nog niet super warm (18 graden), maar de zon scheen volop. Genieten dus☀️

Pas rond 1230uur gingen we op pad. We hoopten dat het Walmart Supercenter vanmiddag niet druk was, zodat we lekker op het gemakje konden rondsnuffelen. Het was lekker rustig en we zijn ruim 2 uur binnen geweest, allebei wat kleding rijker en alvast wat dingetjes voor thuis (nootjes en dressing).

Als bbq lover kwam voor Edwin het hoogtepunt van eten deze week. We zouden late lunch / erg vroeg diner gaan doen bij het 4River Smokehouse. Toch wel 1 van de echt favoriete restaurants in Florida (ook van mij hoor). Het was weer smullen geblazen. Edwin had diverse soorten vlees, 2 jalapeno’s en baked beans en ikzelf taco’s met beef brisket, baked beans en salade. Hier gaan we proberen nog een keertje te eten voordat we naar huis gaan. Er staat alleen nog een goed sushi restaurant op het lijstje , dus het zou moeten lukken 😉.

De tijd gaat supersnel vandaag en voor we het wisten was het alweer 1600uur.

Het plan dat we eerder bedacht hadden lieten we gaan. Dat was het bezoeken van de resort hotels van Disney, dat zou volgens fervente Disney gangers al een belevenis op zich moeten zijn. Maar daar hadden we meer tijd voor nodig , dus misschien komt dat deze week nog.

In 2019 hebben we 2 dagen lang door de Disneyparken gestruind , dus dat slaan we dit jaar zoiezo over. Eerst was er nog een vaag plan om dan nog een keer naar Universal Island of Adventure te gaan (2012 al eens geweest ), maar de prijzen houden ons nu tegen. Zoiezo kost 1 park voor 1 dag voor ons 2 al ruim 300 dollar en als je dan nog een express line ticket wil (ook maar voor een aantal attracties geldig) dan kost dat voor komende dagen 260 dollar per persoon extra . Te bizar voor woorden. Dus dat gaat hem niet worden. De zin is niet sterk genoeg voor dat geld en de drukte.

Afijn “outside information” natuurlijk.

Tijdens de late lunch op Google maps even bekeken wat we nog eens konden doen. Het stadje Celebration (opgericht door The Walt Disney Company) lag vlakbij. We zijn er al een paar keer eerder geweest maar is wel leuk. Daar hebben we een korte trail rondom het meer gelopen, wat winkeltjes bekeken en een lekkere ijskoffie op een terrasje gedronken.

Universal heeft nog wel een “Citywalk”. Een gebied met winkeltjes, barretjes en restaurants. Daar zijn we nog nooit geweest en na 1800uur is het gratis parkeren, dus hup dat werd de volgende bestemming voor de navigatie.

Ik geloof dat covid niet meer bestaat in USA want jemig wat een drukte op die Citywalk, je kon over de koppen lopen. Ook vonden we er niet veel aan. Disney Springs (zelfde idee maar dan van Disney) vinden wij veel leuker, is ruimer opgezet en veel gezelliger. Dus na een klein uurtje hadden we het al wel gezien.

Nog wat te drinken gehaald en rond de klok van half negen waren we terug in het huisje voor verder een relaxte avond .

Wederom ook nog geen plannen voor morgen 😀. Tja dit verslag is niet zoals een rondreis, maar daar had ik al voor gewaarschuwd 😜

Ziet er mooi uit De borden zijn lekker gevuld.