Dag 4: Kanoën in Silver Spring State Park en shoppen

Verenigde Staten, Osceola County

Dag 4 alweer wat gaat het toch snel 😊

Eindelijk een redelijke nacht. Rond 630 wel wakker maar blijven liggen/lezen tot 730.

Edwin ging nog rondje hardlopen (rondje om het resort is 2,5km) en ik ben de jacuzzi ingedoken met een lekker bakkie koffie☕️

Lekker een tijdje gezeten en op gemakje gedaan. Op een gegeven moment ging het bij ons allebei toch kriebelen wat we verder wilden gaan doen vandaag. Er stonden nog een aantal leuke activiteiten op het lijstje waar we in eerdere jaren niet aan toegekomen zijn.

In het Silver Spring State park kan je kayakken en heb je (een kleine) kans dat je rhesus aapjes, alligators en schildpadden tegenkomt. Dit leek ons wel een leuke bezigheid voor vanmiddag met natuurlijk de hoop wat wild te spotten. Rond 1030 zaten we in de auto voor een rit van anderhalf uur. Voor Edwin en mij geen probleem , altijd leuk beetje om je heen kijken 👀. We hadden niet gereserveerd dus op de gok rijden we er naar toe. Geprobeerd te bellen onderweg, maar helaas geen gehoor. Ach als er geen kayaks meer zijn verzinnen we wel iets anders in de buurt. Zo’n lange rit kan natuurlijk niet zonder een lekkere koffie die we uiteraard even bij de Starbucks gehaald hebben.

Rond de klok van 1200 kwamen we aan in Silver Springs. We wilden eerst even kijken voor een kleine lunch voordat we het water opgingen. Plots zag ik aan mijn rechterkant een bbq restaurant en 100 meter verder nog 1. Ik zei meteen tegen Edwin pak je kans😀. Eerst natuurlijk even de reviews gelezen welke beter was😜. Hup gekeerd en het werd Sonny”s bbq. Ik heb Edwin wel behoed voor overeten , want het liefst zoeken wij voor het avondeten de restaurants op die op ons lijstje staan voor deze reis en dat gaan we al niet meer redden haha. Maar ja gegeten moet er toch en ontbijt slaan wij over. Er stonden uiteraard lekkere dingen op het menu, maar wij hebben gekozen voor een sandwich brisket en een klein bakje baked beans om te delen (serveerster stond wel even raar te kijken haha). Het was inderdaad niet veel maar genoeg voor lunch.

Het volgende verhaal zal Annet bekend voorkomen uit 2016 😀. We liepen terug naar de auto en tja ik zag een grote witte auto en deur was al open en ik stap in. Hmm het begon al te dagen, ik herkende de spulletjes niet 🙈. Wat bleek naast de bestuurderskant stonden 2 vrouwen met elkaar te praten en daarom was de deur al open. Was even hilarisch natuurlijk , ik mocht met de gezellige dames mee en ze hebben even overlegd met Edwin , maar ik heb toch maar voor Edwin gekozen.

Bij het Silver Spring State park zagen we al snel dat het niet druk was en nog kano’s genoeg. We hadden voor een kano voor 2 personen gekozen voor 2 uurtjes. Het was een supermooie omgeving en een heerlijk relaxte tocht. Edwin had er ook zin in, zie de foto😀. Helaas hebben we geen aapjes gezien, maar wel heel veel schildpadden, aalscholvers en ook een alligator. Het water was ook super helder en daardoor ook veel vissen gezien. Absoluut geen spijt van deze activiteit. Rond 1445 meerden we weer aan en vervolgden we onze weg.

De auto had dorst en voor het eerst deze reis getankt. Benieuwd wat het hier nu kost, maar benzine is hier altijd al veel goedkoper geweest dan in Nederland. Omgerekend was het nu precies 1 euro per liter. En dat is voor Amerikaanse begrippen ook erg duur.

Edwin houdt van shoppen in Amerika , dus werd er een andere outlet ingevoerd op de navigatie. Score was 4-1 voor Edwin.

Inmiddels was het 1915 en moest er nog gegeten worden. We kozen toch maar voor iets wat dichtbij de outlets zat en het werd het Steakhouse Longhorn (ook van het lijstje 😀). Het was erg druk of eerder gezegd er was heel weinig personeel. Hier kennen ze het probleem ook in de horeca. We hebben ruim 40 minuten moeten wachten op een tafeltje. Edwin had een stukje vlees en ik gegrilde kip. Het smaakte weer prima!

Pas rond 2130 waren we terug in het huisje , waar het licht bij mij zo wel uitgaat. Jetlag nog niet overwonnen heet dat…

Ook voor morgen nog geen plannen, hoop wel iets langer te slapen en de hele ochtend lekker te relaxen bij en rond het huisje.

Het weer is net als in Nederland prima. Vandaag op zijn hoogst 25 graden met zon, niet te warm , niet te koud.

Onze Joep doet het ook goed in het pension, dat was ook weer een geruststelling 😻. En over Billy hoeven we ons al helemaal geen zorgen te maken, die heeft het altijd naar zijn zin op zijn logeeradres 😻

Ps: kan helaas geen filmpjes plaatsen , we hadden er 2 gemaakt, 1 van de omgeving en 1 dat de alligator aan kwam zwemmen. Bij gebrek aan beter maar een screenshot foto gemaakt van het filmpje .

Wat een mooi verslag, en prachtige foto's, have fun groetjes 🤗 🤗 😽 😽

Conny 2022-04-20 08:55:08

Alweer een leuk verslag, en weer mooie foto's, veel plezier nog daar