Dag 4: Van Martigny naar Zermatt

Zwitserland, Täsch

Wat was het een mooie dag in de Zwitserse Alpen vandaag !

Weer erg vroeg op vandaag (voor vakantie begrippen dan😂). Na een ontbijtje op de kamer met het overgebleven brood en fruit rond 745uur op pad richting Zermatt. Onderweg kwamen we een Shell tegen waar ze lekker Starbucks on the Go verkochten 😂, dat ging er goed in.

Rond 900uur kwamen we aan in Täsch waar we de auto in de grote parkeergarage zetten. Het was nog erg rustig. Nu met de trein naar Zermatt (deze plaats is autovrij). daar meteen doorgelopen om kaartjes te kopen voor de tandradtrein naar de Gorgernat op ca 3190 meter hoogte. We konden al mee met de trein van 1000uur. Was wel even een verademing hoe snel dit allemaal ging in vergelijking met Chamonix. De trein stopt op 4 stations waar je in en uit kan stappen om wandelingen te maken. Wij zijn eerst helemaal naar boven gegaan. De treinreis was super! Eenmaal boven hebben we een tijd rondgelopen en foto's gemaakt! De uitzichten waren weer prachtig en de Matterhorn was in volle glorie te zien! Wat een geluk hadden we weer met het weer☀️. We genoten op het terras in de zon van een kop thee en Edwin had om 1115uur al zin in knakworst met friet 😂. Hij had er ook rumthee bij, dit hadden we nog nooit gedronken en smaakte erg lekker.

Rond 1200uur zijn we met de trein 1 station lager gegaan en zijn vanuit daar naar het eerstvolgende station gelopen. Een wandeling van ca 45 minuten en erg mooi tussen de bergen en langs meren. Bij het station aangekomen zijn we weer met de trein 1 station lager gegaan en vanuit daar besloten we helemaal verder naar beneden te lopen richting Zermatt. Het ultieme berggevoel. Het ging soms erg steil naar beneden maar het was echt de moeite waard! Onderweg bij een berghut nog een drankje gedaan en na de Erdinger ging Edwin als een speer 😂. Toch enigszins blij dat we rond 1545uur Zermatt bereikten. Daar hebben we ook nog een rondje gelopen en lekker gegeten. Ik wilde heel graag een keer echte Zwitserse kaasfondue proberen en koos voor de variant met tomaat en aardappel. Het was erg lekker maar wel machtig. Edwin had een lekkere raclette pizza .

Rond 1900uur waren we terug in Täsch waar we ook een hotel geboekt hadden. Lekker op tijd dus vanavond. Eenmaal bij hotel begon het ook te regenen. Wat het morgen en vrijdag ook blijft doen volgens de voorspellingen. Nog steeds zo blij dat we een stuk van de planning omgegooid hebben.

De plannen voor donderdag en vrijdag weten we nog steeds niet, het zal afzakken worden naar Italië, waar het ietsje beter weer wordt. We zoeken het morgenochtend verder uit.

Heel mooie foto's Die bergen zal een mooie legpuzzel wezen Succes morgen

Fred 2017-08-30 21:25:43

Wat is het daar mooi. En weer prachtige foto's. En een wat een verslag. Verder een nog een mooie vakantie.