Dag 8: Alvor

Portugal, Portimão

Na een goede nacht rond 730uur wakker. Heerlijk met een bakje koffie op het balkon verder wakker worden. Edwin lag nog lekker te slapen. Haast hebben we vandaag (en de rest van de week) niet.

Na de koffie begaf ik me naar het dakterras waar ik me installeerde in de jacuzzi. Erg vervelend😂. Edwin ging een rondje hardlopen, benieuwd of dat hier een beetje te doen is. Het was pittig, maar hij heeft wel 8km hardgelopen. En ik maar lui zijn 😂.

Rond 1145uur ben ik naar de supermarkt gelopen voor lekkere verse broodjes en meloen voor bij de lunch. De lunch hebben we lekker op het balkon genuttigd.

Vanmiddag wilden we wel even in Portomao gaan kijken. De 2e grootste stad van de Algarve en maar 10 minuutje met de auto van Alvor vandaan. Maar wij pakten de bus die tegenover ons appartement stopte, deze deed er met diverse stop ca 23 minuten over. Portomao zou een historisch centrum met een aantal leuke winkelstraten en een leuk haventje met wandelpromade hebben. Denk dat wij iets gemist hebben, maar we vonden er niet veel aan. Zullen wel erg verwend zijn. Veel winkels waren dicht (siësta) en de wandelpromenade redelijk uitgestorven. Verder waren er ook niet echt heel mooie gebouwen vonden wij. Naja we hebben het in ieder geval even gezien. Met de bus gingen we verder naar Praia de Rocha. Een redelijk beroemd strand in de Algarve. Eromheen ook een druk toeristisch centrum met hotel, restaurants en winkels. Het strand ligt tussen de rotskliffen wat het bijzonder maakt. Aan de boardwalk belanden we bij een strandtentje waar we een liter rode sangria en wat knoflookbrood met kaas bestelden. Het smaakte weer prima.

We waren in de veronderstelling (Google maps) dat het terug naar Alvor ca 5km lopen was en dat we daar ongeveer een uurtje over zouden doen. Laten we dat maar doen.

Dat uurtje werd 2,5uur 😂. We liepen over een hooggelegen pad langs de ruige kustlijn met uitzicht op vele brandingsbogen en pilaren, vele met toegang tot klein strandjes. Het pad was onverhard en af en toe moeilijk begaanbaar met klimmen en klauteren. Prachtige uitzichten en de wandeling was zeker de moeite waard. Blij dat ik mijn sneakers aangetrokken had 😀. Het werd uiteindelijk 8km. We waren helemaal bezweet en ik zo rood als een kreeft. Alleen nu niet van de zon of de sangria😀

Tegen 1900 bereikten we Alvor en besloten meteen maar een hapje te gaan eten. Eenmaal terug in het appartement wisten we zeker dat we geen zin meer hadden om terug te gaan. We namen plaats aan een tafeltje buiten bij een klein Mexicaans restaurantje. We hebben echt heerlijk gegeten. Ik zelf had quesedillas met kip en guacamole en Edwin taco’s met beef. Ook die smaakte heerlijk.

Terug in het appartement gingen we snel in de relax modus 😆.

Wat een prachtige foto's, zeker die van de uitzichten.Jullie maar klauteren en zwoegen, wij genieten van de foto's en verslag. Dan is de jacuzzi weer een beloning, die wacht trouw op jullie haha 😂. Have fun 😘

Conny 2023-09-09 08:21:31

Gaan jullie ook nog zeehonden kijken?

Fred Bruijnooge 2023-09-09 21:13:47

Hey Fred, We hebben voor maandagavond wel een catamaran sunset tour geboekt voor de grotten van Benagil, misschien zien we nog zeehonden of dolfijnen

edwinenrebekka.op.reis 2023-09-10 10:35:01

Oooh dat Google Maps en afstanden in landen met hoogteverschil... dat kennen wij! 🙈