Dag 11: Nice

Frankrijk, Nice

Het ontbijt in het hotel was maar tot 9.00uur dus rond 815 zaten wij in de ontbijtzaal. Ontbijt werd geserveerd in een soort serre waar ze het schijnbaar koud hadden, want ze hadden de warmtelampen aangedaan. Pff daar smolt je onder weg. Gelukkig kon je ook buiten zitten dus wij zijn snel verhuisd naar buiten. Ontbijtje was weer prima, niets mis mee! Zelfs pannenkoekjes en luikse wafels 😀

We namen de tram naar het centrum en stapte vlakbij het oude centrum uit. Het oude centrum zit tegen een heuvel aangebouwd. Het is een aaneenschakeling van nauwe straatjes, erg leuk! We hebben op een leuk pleintje vlakbij een bekende kathedraal van Nice een kop koffie en thee gedronken. De kathedraal zelf was van binnen ook zeker de moeite waard, erg mooi. Verder lopend door het oude centrum kwamen we een markt tegen waar we uiteraard even overheen gelopen zijn. Al snel zagen we aan de linkerkant de zee liggen en zijn we daarheen gelopen. Via de Promenade des Anglais (de bekende wandelboulevard van Nice) zijn we heuvels ingeklommen voor een mooi uitzicht op de stad. Mooi uitzicht en onderweg nog een waterval. Na een klein uurtje weer terug beneden en nog een stuk over de boulevard gelopen. Het was inmiddels 1245uur dus we lusten wel een lunch. Het werd een crêpe voor Edwin en een salade Nicoise voor mij. Als toetje een lekkere frappuchino van de Starbucks 😋.

De Starbucks zat in een groot winkelcentrum en daar hebben we ook nog een rondje gelopen. Ik wilde nog even terug naar het oude centrum (vanmorgen was er nog niet zoveel leven) maar we waren het allebei een beetje beu. De belangrijkste bezienswaardigheden van Nice hadden we ook al gezien. We zijn met de tram terug naar het hotel gegaan om even lekker bij te komen.

Na een kleine 2 uur zijn we weer met de tram naar het centrum gegaan, het was inmiddels 1745uur dus tijd voor avondeten. We hadden al besloten om naar het HardRock café te gaan. Daar koos ik voor de eerste keer deze vakantie een cocktail en Edwin een Budweiser biertje. Als eten koos Edwin een combo van spareribs en pulled pork en ikzelf koos de fajitas. Het smaakte ons best!

Na het eten liepen we nog een klein stukje over de boulevard en door het grote stadspark. Hierna vonden we het welletjes voor vandaag! De ruim 17000 stappen zijn weer gezet 😂.

Morgen onze laatste volle dag! We weten nog niet precies hoe we er invulling aan gaan geven, maar ik denk dat we niet zo heel veel meer doen. Onze eindbestemming morgen is Saint Maxime.