Dag 5: Vancouver

Canada, West Vancouver

We blijven goed in het ritme van op tijd naar bed en vroeg uit bed. Rond 600uur waren we wakker. Echter we hadden helemaal geen haast omdat er voor 900uur weinig te beleven is in de stad. Zodoende deden we dus erg rustig aan en dronken we lekker een bak koffie in het appartement.

Rond 815uur vertrokken we richting de bus die ons weer naar Downtown bracht. Daar een ontbijt gescoord bij de Starbucks. Een yoghurtparfait voor mij en een broodje ei/bacon voor Edwin, samen met een koffie een prima start van de dag.

Een bekend fenomeen in Vancouver is de steamclock in de wijk Gastown. Daar zijn we als eerste heengelopen. De naam doet groter vermoeden dan het in werkelijkheid is. Elk kwartier maakt de klok een stoomgeluid en komt er stoom uit de klok, dit is waar de toeristen op af komen. Was leuk om te zien, maar niet meer dan dat. De wijk doet wel gezellig aan.

In Chinatown bezochten we de Chinese garden. De wijk rondom Chinatown is wel 1 van de slechtste buurten van Vancouver, echt heel veel zwervers en rommel op straat.

Inmiddels werd het tijd voor een bakje koffie en thee en dat deden we in een leuk lokaal tentje. In de wat en hoe reisgids zagen we een leuke wandeling door Downtown en die zijn we nog gaan volgen. Deze leidde langs wat bezienswaardigheden van Downtown. Echt erg leuk, het gebied is ook het zakencentrum van de stad en het was net lunchtijd. Overal langs de kant van de weg stonden foodtrucks waar het ook erg druk was. In de hoofdstraat Robson Street deelden wij een Japans georiënteerd broodje worst, wij kozen voor een spicy cheese met zeewier. Oei dat was lekker zeg😋. In de hele straat zitten van die leuke kleine eettentjes.

Via de wijk Yaletown (beetje een yuppiewijk, met veel bars en restaurants) zijn we met de metro teruggegaan naar het Waterfront. We waren hier vanmorgen ook al even maar toen was het nog zeer bewolkt en fris en hoopten dat het in de middag open zou trekken, maar dat was niet het geval. Het is vandaag niet boven de 20graden geweest. Gelukkig wel droog en je kon merken dat de lucht al wat helderder wordt.

Bij het Waterfront nog rondgelopen en naar de watervliegtuigjes gekeken die om de beurt landden. De 20000 stappen waren inmiddels weer bereikt en we vonden het ook wel tijd om terug naar het appartementje te gaan. Vancouver is een erge leuke, relaxte stad. Zeker het Stanley Park met zijn seawall, strandjes, baaien, fiets- en voetpaden is heel leuk. De wijken Downtown, Gastown en Granville Island doen erg gezellig aan. Het lijkt niet superdruk in de stad en dat laat een relaxte indruk achter. Zeker bij helder mooi weer moet de skyline heel mooi zijn met de bergen op de achtergrond. Nu zag het er wat mysterieus uit. Wie weet komen we hier in de toekomst nogmaals.

Rond 1800uur zijn we nog op pad gegaan voor het avondeten. Op nog geen 5 minuutjes rijden lag BBQ restaurant Smoke & Bones. Ook Canadezen kunnen lekker bbq’en. Ze hebben ook genoeg prijzen gewonnen bij BBQ wedstrijden. Het was (te) veel, maar heerlijk. Edwin had een combo van ribs & beef brisket en ikzelf alleen de beef brisket.

Vanaf morgen gaan we de natuur in en starten we echt met rondreizen.

jullie genieten wel zeg,en weer leuke foto`s geplaatst

Kees 2018-08-24 05:55:38

Ziet er mooi uit, Jammer dat het niet helder is geworden. Gelukkig ziet het eten er wel lekker uit.