Dag 9: Orlando Downtown, relaxen en Disney Springs

Verenigde Staten, Lake Buena Vista

Rond 715uur rolde ik het zeil weer van het zwembad om weer een lekkere duik te nemen.. Lekker een tijdje gezwommen en in de jacuzzi gezeten.

Na een bak koffie en een douche gingen we rond 930uur op pad. Vanmorgen wilden we naar Downtown Orlando. Daar is elke zondag een farmersmarket rondom Lake Eola. We waren nog nooit in Downtown Orlando geweest en het was een grote verrassing. De famersmarket was leuk om te zien, er lopen veel locals rond. Downtown Orlando is niet echt bekend bij de toeristen. Het zag er allemaal leuk en gezellig uit wat wij ervan gezien hebben. Midden in Downtown is een redelijk groot meer, waar veel witte en zwarte zwanen rondlopen.

Op 12 juni 2016 is er de vreselijke aanslag geweest in de homo nachtclub "Pulse", waarbij 49 feestgangers doodgeschoten werden door een IS aanhanger. We zijn langs de nachtclub gereden om toch even te kijken en het is erg indrukwekkend om te zien, waarbij je wel even moet slikken. De nachtclub is niet meer in gebruik, de stad Orlando heeft de nachtclub gekocht om er een gedenkplaats van te maken. En dat was al goed te zien.

Na een verlaat ontbijt/lunch bij Denny's, zijn we terug gereden naar het huis, waar we rond 1345uur weer terug waren. Nu was het even tijd om te relaxen. Ieder even zijn eigen ding. Ik lag lekker aan en in het zwembad en Edwin was een film kijken in de bioscoopkamer. Hij kwam later ook nog ff lekker zwemmen.

Rond 1715uur gingen we weer op pad. Disney Springs stond nog op het lijstje. Disney Springs is hét winkel/eet/entertainment gebied van Disney. We waren er al een paar keer geweest, maar sinds 2016 is het flink uitgebreid met nog meer winkels en restaurants. We hebben er ongeveer anderhalf uur rondgewandeld. Het was er wel erg druk en lawaaiig, maar ja dat hoort bij Disney.

Eten wilden we graag bij steakhouse Longhorn waar we een t-bone steak deelden. Het was meer dan genoeg. Na nog wat kleine boodschapjes waren we rond 2200uur weer terug in het huis!

We hebben besloten om dit keer niet naar de Disney parken of Universal parken te gaan. Het is in Orlando echt hoogseizoen en we hebben afgelopen week de druktekalender en wachttijden in de gaten gehouden. Was niet echt heel grappig. We hadden er beiden ook niet superveel zin in en dat moet je wel echt hebben anders is het zonde van de mega hoge ticketprijzen.

We gaan morgen op onze laatste dag wel iets anders leuks doen, maar ... dat lezen jullie lateršŸ˜‰