Dag 1: Reis met Eurostar en 1e dag Londen

Nederland, Heinkenszand

Zo vandaag vertrekken we voor 4 daagjes naar Londen!

We hebben de trein van 1100uur vanuit Brussel, dus rond 800uur al op gemakje vertrokken. Zonder veel oponthoud kwamen we rond 930uur al aan bij de parkeergarage van het Parkinn Hotel wat tegenover het station ligt. Daar staat de auto veilig voor 4 dagen.

Check-in en douane ging supersnel (ideaal tov vliegen) en al snel zaten we aan een lekkere koffie te wachten tot we in de trein konden stappen😀

Met een 15 minuten vertraging reden we om 1215uur plaatselijke tijd het St.Pancras station binnen. Dat ging echt allemaal superrap. Ideaal!

Het hotel lag op nog geen 5 minuten lopen van het station en hadden we zo gevonden. Eenmaal binnen konden we meteen inchecken en op de kamer, erg fijn!

We waren nog niet binnnen of de hemelsluizen gingen open, dus maar even op gemak doen. Spulletjes uitgeruimd en telefoons beetje bijgeladen.

Rond 1330uur zijn we op pad gegaan. Eerst op zoek naar een kleine lunch, we hadden nog niet zoveel gegeten vandaag. Die lunch vonden we bij de Five Guy's. Een Amerikaanse hamburgerketen😂. Voordeel daar is dat je een grote of kleine hamburger kan kiezen. We kozen voor de kleine en je mag zelf je samenstelling kiezen. Hij smaakte prima!

Tijd voor actie! Vanwege het wisselvallige buiige weer besloten we richting het British Museum te gaan.

Bij het museum moest je door de Security die buiten in tenten opgesteld stonden. We hebben een kleine 2 uur besteed in het museum, het is echt heel mooi. Het museum trekt jaarlijks 5 miljoen bezoekers en is de populairste attractie van Londen. Het is ook gratis te bezoeken. Hier vind je oa uitgebreide Egyptische en Aziatische collecties en een enorme verzameling Griekse en Romeinse kunst.

Na dit bezoek

Een heel mooi en fijn weekend.