Dag 8: Circle B Bar Reserve en Disney Springs

Verenigde Staten, Osceola County

Op een gegeven moment worden de verhalen hetzelfde als bij eerdere Florida reizen. Een aantal dingen gaan toch steeds op herhaling en daarmee zijn de foto’s ook veelal hetzelfde. Zo ook vandaag 😀. We kijken zelf ook vaak terug in de verslagen om te kijken wat we gedaan hebben. Dus sorry als ik veel in herhaling val 😊

De dag begon met een strakblauwe lucht waar we gebruik van maakten door lekker in de jacuzzi te zitten en op de ligbedden te hangen. Af en toe even naar binnen voor wat verkoeling in de airco 😂. Niet vervelend zo de ochtend doorbrengen. Pas tegen half 1 gingen we eens nadenken wat we deze reis nog wilden doen. Eerst hadden we voor vandaag nog het plan opgevat om naar Universal Studio’s te gaan, maar we stonden er niet helemaal achter en dan is het echt zonde van zoveel geld.

Verder wilden we nog de natuur in en wat shoppen in de overdekte malls. Vanmiddag viel de keuze op het natuurreservaat Circle B Bar. 40 minuutjes rijden ten zuiden van het huisje. Met een ijskoffie van Starbucks gingen we op pad.

In dit park zijn we al diverse keren geweest, maar het blijft een heel mooi pad langs een rivier aan de ene kant en moerasgebied aan de andere kant. Je blijft steeds kijken of er iets van wildlife te spotten valt. Vandaag ook weer vele vogels, schildpadden en alligators gezien. Hoe vaak we ze ook gezien hebben het blijft altijd leuk en je blijft kijken en zoeken.

Op een gegeven moment zagen we een man en vrouw met een telelens foto’s maken. Het bleek dat er zeldzame Sandhill Cranes in het veld stonden met een baby. Mooi om te zien!

We hebben nu zo’n anderhalf uur over het pad gedaan. Leuk weer!

Het was eigenlijk nog wat vroeg voor avondeten, maar beiden hadden we nog niet veel gegeten vandaag, dus rond half 5 schoven we aan bij Chili’s, een Tex-mex restaurant. Edwin nam de faijitas en ikzelf voor de variëteit een lekkere pasta met garnalen. Het smaakte allemaal weer erg lekker.

Ook Disney Springs gaat vaak op herhaling en zo ook vanavond. Disney Springs is het uitgaansgebied met winkels en restaurants wat bij Walt Disney World hoort.

Toen we aankwamen was het nog redelijk rustig maar het werd drukker en drukker in het gebied. Na 2 uur vonden we het wel weer genoeg. Terug in het huisje nog een glaasje rode wijn en weer lekker slapen 😴