Dag 11: Lake Moraine en Yoho National Park

Canada, Municipal District of Bighorn

Vandaag hadden we het plan opgevat om vroeg naar het Lake Moraine te gaan om een parkeerplek te bemachtigen. We hadden namelijk gelezen dat in het hoogseizoen de parkeerplaatsen vaak afgesloten zijn van ca 800-1700uur, omdat het gewoonweg vol staat. Wij reden vol goede moed rond 730uur richting de afslag naar het Lake Moraine, echter er stonden al auto’s stil en deze mochten de afslag niet nemen. Oeps! En jawel hoor, parkeerplaats was vanmorgen om 600uur al vol🙄. De parkeerwachter gaf als optie aan de shuttlebus te nemen, kost wel geld maar kan je wel het meer bewonderen. Dit meer is een ‘must see’ in Banff NP en dat wilden we dan ook niet missen. Dus wij zijn naar een grote parkeerplaats gereden vanwaar de shuttles vertrokken. Om 800uur ging de eerste shuttle en konden we al mee. We hebben omgerekend 10,- euro pp betaald, maar het was zeker de moeite waard. Wat een prachtig meer, mooier dan het (commercieel gemaakte) Lake Louise. Lake Moraine staat zeker in de top 3 van de meren die we gezien hebben. We klommen de Rockpile op om nog mooier uitzicht te hebben. We zijn ruim anderhalf uur bij het meer geweest. In de mooie giftshop heeft Edwin nog een mooi jack gekocht (z’n zomerjas is met 7 graden toch echt te fris) en ikzelf heb er een leuke rocky mountain trui gekocht.

Rond 1030uur waren we weer terug bij de auto. We besloten Lake Louise niet nog een keer te bezoeken (grote kans dat ook deze parkeerplaats vol stond , al is die wel 5x groter als van Lake Moraine). We hadden Lake Louise ook gisteren aan het eind van de middag bezocht en vonden Lake Moraine zoiezo een stuk mooier/idylischer.

Terug in het dorpje Lake Louise wandelden we nog even langs wat winkeltjes en kochten een broodje voor de lunch vanmiddag.

Yoho National Park grenst aan Banff NP en daar wilden we ook nog rondkijken. We pakten de 3 belangrijkste punten mee: Takakkaw Falls (2e hoogste waterval van Canada), Natural Bridge en Emerald Lake. Na het bezoekje aan het Emerald Lake aten we een broodje in de auto. Het was wel iets warmer buiten maar nog niet warm genoeg voor een picknick buiten.

Onderweg naar onze chalet voor 2 nachtjes kwamen we langs het dorpje Banff en we hadden wel zin in een koffie. Meteen een rondje door dit zeer toeristische dorpje gedaan. Toch was het niet overdreven druk en vonden wij het wel gezellig.

We hadden besloten vanavond in de chalet wat te eten en onderweg deden we nog wat boodschapjes voor avondeten en het ontbijt morgenochtend. Lekker lemon chicken en pastasalade gehaald en brood voor morgenochtend.

De chalet ziet er leuk uit. Redelijk verouderd maar heeft ook weer zijn charme. Qua weer hebben we vandaag weer geluk gehad, pas toen we in Banff rondliepen begon het wat te druppen en nu regent het wat harder maar wij hoeven de deur niet meer uit😉

wat een prachtige foto`s weer!!