Dag 4: Farmers Market at Lake Eola en Lake Louisa statepark

Verenigde Staten, Osceola County

Elke zondag is er in Downtown Orlando een Famers Market bij Lake Eola. Jaren geleden zijn we daar ook geweest en dat was zeker voor herhaling vatbaar.

Rond 1130 reden we dan ook richting Orlando Downtown. Wel met wat oponthoud want het was zoals vaak erg druk op de wegen rondom Orlando. Maar we hadden geen haast, onderweg nog een stop gemaakt voor wat cafeïne bij de Starbucks.

Bij het Lake was het erg druk, tja zondag en mooi weer, veel families gaan uiteraard op pad. De farmers market was groter dan we in ons hoofd hadden . Kan natuurlijk ook dat hij in de loop der jaren uitgebreid is. Er stonden nu ook veel foodtrucks met van alles en nog wat. Daar wilden we straks wel wat voor onze lunch halen. Wel kochten we alvast een zakje pecannoten met kaneelsuiker eromheen die net klaargebrand waren. Oei dat was lekker 😋

We zaten ook vlakbij het centrum van Downtown maar daar was het een uitgestorven boel. Voor het leven moest je toch echt naar het meer en de markt. Als lunch deelden we 3 kleine beef taco’s die niet erg bijzonder waren. Maar het vulde wel de magen. Even lekker gepicknickt aan het meer.

Na een kleine 2uur hadden we het wel gezien en bedachten we wat nog eens konden gaan doen. Dat werd het Statepark Lake Louisa. Hier waren we nog niet eerder geweest. Het was nog 40 minuutjes rijden. Het park bestaat uit meerdere meren met moerasachtig gebied eromheen. We hebben een kleine trail van 2,5km gelopen wat ook wel genoeg was. Het was niet echt een bijzondere wandeling, het liep zwaar over zand en in de volle zon. Ik was eerlijk gezegd blij dat we weer bij de auto waren 😊. Zeg ik niet zo heel snel eigenlijk. Tja dit statepark is zeker wel mooi , maar wordt geen favoriet.

Op de terugweg kwamen we langs de Applebees (een Amerikaanse keten die ook ooit in Nederland heeft gezeten), waar we een hapje wilden eten. We kozen deze keer voor 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht om te delen. Het smaakte verrassend goed. Zeker de knapperige taco’s met spicy kip.

Na het eten hadden we geen zin meer om nog iets te ondernemen en waren lekker op tijd terug bij het huisje. Relaxte avond voor de boeg . Wat we morgen gaan doen is nog een vraagteken.

Heerlijk wakker worden, met de mooie verhalen en foto's. Geniet er maar lekker van. 🤗 🤗

Conny 2023-02-27 07:20:07

Goedemorgen. Mooie foto's en wat een mooi weer daar. Geniet ervan

Janny 2023-02-27 08:46:43

Leuke fotos weer en jullie hebben prachtig weer!!

Kees 2023-02-27 09:21:26

Jullie prachtig weer maar dat hebben hier ook een en al zon maar het maar 5graden Hele mooie foto’s ik kan er ook een paar sturen van Billy maar die zijn allemaal het zelfde

Jos 2023-02-27 13:21:23

Sorry voor de fouten ik had het even over moeten lezen.