Dag 8: Van Kamloops naar Jasper NP

Canada, Jasper

De ochtend rustig begonnen. Rond 700uur ging de wekker waar ik gewoon van wakker schrok. Nog lekker even blijven liggen, we hadden geen haast vandaag.

Na een ontbijtje in het hotel rond 900uur op pad. Eerst naar de Walmart supercenter. Dit was de grootste Walmart tot nu toe, dus daar zijn we wel een tijdje geweest. Ik ben er in ieder geval geslaagd voor een paar sportschoenen. We dachten dat ze 48 dollar zouden kosten, maar bij de kassa rekenden ze 15 dollar😀. Tja ik vond het best. Volgende winkel was de Best Buy voor een oplaadkabel voor de grote camera die we vergeten waren. Het was inmiddels 1100uur en Edwin stelde voor toch even langs een outdoorwinkel te rijden die net open was. Daar ik had geluk, nog een leuk paar bergschoenen in mijn maat voor de helft van de prijs en ze zaten ook meteen goed. Even afwachten hoe het gaat met wandelen, maar ik vertrouw erop dat het goed gaat.

Eigenlijk werd het nu echt tijd om te gaan rijden. We hebben zo’n 5 uur rijtijd voor de boeg. Maar niet voordat we een koffietje gehaald hadden bij de Starbucks. Onderweg willen we eigenlijk ook een aantal watervallen in het Wells Gray Provincal Park bezoeken, maar eerst even kijken of het weer dat toelaat. Het zal in ieder geval een latertje worden, want we gaan vandaag ook een uurtje tijd verliezen. In Jasper gaat de klok een uurtje vooruit en zijn we weer een uurtje dichterbij Nederland.

Rond de klok van 12 vertrokken we dan echt uit Kamloops en werd het hotel in Jasper ingesteld.

Rond 1345 kwamen we aan bij het Wells Gray Provincal Park, waar al snel bleek dat het gebied rondom de grootste waterval (3e hoogste waterval van Canada, 140meter) gesloten is sinds 23 augustus vanwege bosbranden. Jammer, maar helaas. In verband met de regen hebben we het dan ook maar bij 1 waterval gehouden : de Spahats Falls. Een korte wandeling bracht ons naar een mooie 60meter hoge waterval. Het blijft mooi, zo’n massa water.

We vervolgden onze weg richting Jasper. Het landschap was echt heel erg mooi, helaas alleen wat vertroebeld door de regen en vele bewolking onderweg. Na een paar honderd kilometer werd het wat lichter en droger gelukkig. Opeens zagen we bij een stopplaats langs de weg iets zwarts. En jawel hoor beer nummer 4! We bleven met de auto op gepaste afstand. Edwin heeft met de superzoom camera echt superfoto’s gemaakt. Met de iPhone iets minder maar alsnog erg duidelijk. Hier zijn we wel een poosje blijven kijken.

Het volgende park waar we doorreden was Mount Robson. Dit is de hoogste berg van de Canadian Rockies (4000 meter). Vanaf het bezoekerscentrum kan je de top bij mooi weer prachtig zien, maar bij ons zat de top verscholen achter een dik wolkendek. Dat ging em dus niet worden. De omgeving werd wel steeds mooier.

Rond 1930uur arriveerden we bij het hotel, even ingecheckt en meteen het dorp ingereden om iets te eten. Ik had een lekker stukje vlees deze keer en Edwin had bizonribs. Het smaakte prima !

Morgen gaan we het nationale park Jasper bekijken.

beregoed zeg die fotòs!!

kees 2018-08-27 06:22:52

Wow, de beer lijkt dichtbij! Altijd fijn, schoenen die een koopje zijn. 😉

Andrea 2018-08-27 10:07:11

Heel mooi om beer van zo dicht bij in het wild te kunnen bewonderen.