Dag voor vertrek en dag 1 Londen

Verenigd Koninkrijk, City of London

Na de hele zomer gewerkt te hebben werd het eindelijk 31 augustus. Vakantie! Donderdag 31 augustus nog gezellig met moeders en zus koffie gedronken in de stad en nog een paar dingetjes geshopt. Thuis de laatste dingen ingepakt , wat administratie op orde gemaakt en daarna werd het tijd om onze Joep naar het kattenhotel in Heikant te brengen. Vorige week hadden wij bij van der Valk Eindhoven - Best nog een park sleep fly arrangement geboekt. Vanuit Heikant reden we dus ook meteen door naar Eindhoven. Onderweg de buikjes gevuld bij de Burger King . Was prima maar voorlopig voor een jaar weer genoeg.

Het hotel is gloednieuw. Supermooie kamers met heerlijke grote badkamer en heerlijke bedden . Lekker geslapen dus!

Omdat we pas om 1115 vliegen konden we ook nog van een ontbijtje genieten. Een Engelse taxi bracht ons om 915 keurig naar de AirPort Eindhoven. Inchecken hadden we al gedaan en de koffer ging ook met self incheck. Hij woog dit keer maar 12,4kg😀.

Vliegtuig vertrok 20 minuutjes te laat en in de stromende regen steeg hij op. Nog geen uur later landden we in een gelukkig droog Londen. De paspoortcontrole duurde wel wat lang, stonden lange rijen. Sinds de Brexit is dit natuurlijk een verplichting geworden voor EU reizigers.

Er zijn wat stakingen in het OV in Londen komende 2 dagen waardoor de treinen minder rijden , dus zijn we maar met de bus naar het centrum van Londen gegaan. Uiteindelijk waren we netjes rond 1330 bij het hotel , waar we al in de kamer konden. De plaatjes op booking.com waren helaas wel enigszins mooier gemaakt. Kamer viel me (voor het geld wat we betaald hadden) eigenlik wat tegen. Helaas geen lekker bankje zoals wel op de foto’s stond, maar een upgrade was 60 pond per nacht . Dat gingen we uiteraard niet doen. Ik had de upgrade al eerder via booking moeten doen maar heb te lang gewacht, dus eigen schuld … 😊.
We zitten 8 hoog in een hoekje , met enigszins wat uitzicht haha. Maar de locatie is super! Naast de Tower of Londen en 5 minuten lopen van Tower Bridge en metro en bus naast de deur enne niet onbelangrijk een Starbucks vlakbij het hotel 😂.

Na een klein uurtje weer al op pad. Edwin heeft via internet een 6-daagse tour gekocht met van alles en nog wat aan bezienswaardigheden (bekend en minder bekend) en eettentjes/tips. Dit is samengesteld door iemand die in Londen woont dus erg leuk. We hebben alles op papier bij maar ook alles digitaal en in Google maps. We gaan het niet dag voor dag volgen maar pikken er uiteraard wel een hoop dingen uit.

De eerste was een gebouw van 40 verdiepingen waar het restaurant Duck & Waffle gevestigd is. We wilden hier wel koffiedrinken met iets van een kleine snack. De lift zoefde omhoog naar de 39e verdieping. Het restaurant zat nog 1 verdieping hoger. Er was nog plaats in het restaurant dus we zaten er schitterend aan de raamkant. Edwin bestelde de daar bekende Duck & Waffle en ik de duck slices. Toen ons eten kwam begonnen we er gulzig aan , maar toen bedacht ik me dat de duck wel apart smaakte. Samen met Edwin mijn bord een beetje zitten ontleden en toen wisten we zeker dit is niet wat ik besteld heb (het was overigens wel lekker 😋). Toch maar gezegd en met excuses kreeg ik nog het juiste gerecht. Het eerste gerecht was octopus haha. De duck slices in truffel saus was heerlijk . Edwin vond zijn wafel met eend ook heerlijk.

Daarna door de zakenwijk van Londen gelopen, maar op vrijdagmiddag was de bedrijvigheid niet meer zo aanwezig. Via de Spitalfields Market (markt met veel koopwaren en foodtrucks ) zijn we doorgelopen naar de wijk Bricklane. Daar lange tijd in een vintage winkel rondgeneusd en mensen gekeken. Werkelijk wat een figuren lopen er in die wijk rond. Wel erg leuk, ook veel streetart te zien. Op aanraden van een klant van Edwin bij een superlekker indiaans restaurant gegeten. Oei wat was dat lekker. Ik had een soort butter chicken in heerlijke (wat pittige) saus met naanbrood en Edwin had een kleiner gerecht spicy chicken ook met naanbrood . Als toetje nam Edwin de Espresso Martini en ik hield het bij thee.

Met de metro terug richting het hotel waar we nog naar de Tower Bridge zijn gelopen die nu in de schemering lag. Weer mooie plaatjes gemaakt! Dit was nog maar een halve dag en ik had al 20000 stappen op de teller. Komende dagen gaan we wel iets rustiger aan doen haha.

Leuk weer het reisverslag en mooie foto’s.

Jos 2023-09-02 10:10:37

Wat leuk zo'n tour wat door een inwoner is samengesteld, wel veel lopen, maar dan zie je wel heel veel. Voor mij nog iets teveel lopen 🚶.veel plezier en geniet ervan 😘

Saskia 2023-09-02 11:31:49

Wat vertel je toch leuk en makkelijk. Mooie foto’s