Dag 5: Van Zermatt naar Varese (Italië)

Italië, Lombardia

Vandaag iets langer geslapen. Ontbijtje zat inbegrepen bij het hotel en was prima. Heerlijk vers brood en broodjes met divers beleg en yoghurt.

Vanmorgen hadden we besloten om via de Simplonpass Zwitserland uit te rijden en richting het Lago Maggiore in Italië te rijden. Daar zou het weer iets beter zijn. We reden rond 945uur ook weg met wat regen. Maar niet heel hard dus het rijden was nog steeds erg mooi. Na de Simplonpass reden we ook al snel Italië binnen.

Rond een uurtje of 1 waren we bij het Lago Maggiore aangekomen, we besloten een stuk langs het meer te rijden en bij een aantal plaatsjes te stoppen om wat rond te lopen. Eerste indruk van het meer en omgeving was prachtig. Het was zo groen en de huizen en hotels zagen er prachtig uit. In Stresa hebben we de auto geparkeerd en een lekker stukje gelopen op de promenade en in het kleine centrum. Daar hebben we ook geluncht. We deelden samen een pizza en bruscetta met tonijn en tomaat. We hadden iets meer verwacht van de pizza maar ach.. het vulde. De prijzen lagen wel weer stukken lager dan in Zwitserland, ook wel weer prettig.

Allebei waren we meteen gecharmeerd van de omgeving. De weg langs het meer gaf mooie uitzichten. Het komt niet helemaal over op de foto's. Het was niet zonnig maar wel warm en gelukkig droog. Het volgende stopplaatsje was Cannobio. Wat een mooie promenade! Er zaten zoveel gelatoria's dat een ijsje een must was 😂. Net toen we het ijsje kregen, gingen buiten de watersluizen open. We konden er ook op wachten, het zag er al wat dreigend uit. Gelukkig had ik een mini paraplu bij anders waren we echt doorweekt bij de auto gekomen. Hierna bleef het nog wel een poosje flink doorregenen, maar voorbij Locarno werd het weer droger gelukkig. Het plan was eigenlijk om nog via het Como meer te rijden maar daar hadden we niet veel zin meer in omdat het ook steeds later werd en de lucht bleef grauwig.

Onderweg in de auto een hotel bij de stad Varese geboekt. Een mooi 4*hotel met ontbijt voor nog geen 80,- dat zijn de betere prijzen.

Helaas hebben we bij Lugano nog een tijd in de file gestaan waardoor het toch nog wat later werd. Rond 1930uur arriveerden we bij het hotel. Een leuk hotel, doet een beetje Amerikaans aan. Een kamer met een achterterras waar je ook je auto meteen kon neerzetten, erg handig 😂.

Op internet had ik gelezen dat er een goed steakhouse naast het hotel lag, dus onze keuze was snel gemaakt😋.
Heerlijk gegeten daar!

Rond 2115uur waren we terug op de kamer, nog ff lekker relaxen en lekker op tijd naar bed!

Helaas niet heel veel foto's vandaag, met een zonnetje zien ze er toch wat fraaier uit. Maar we zijn blij dat we het tot ca 1600uur droog gehouden hebben. Op de webcam van Zermatt was te zien dat het weer bij de Gorgernat zeer slecht was, er liepen ook mensen rond. Zo blij dat wij daar gister waren en niet vandaag !

Morgen gaan we een dagje kijken in het Gran Paradiso National Park in de Aosta Valley. We hebben er veel mooie foto's van gezien, dus we zijn benieuwd. Hoop dat de spierpijn (vooral in de linkervoet) morgen wat minder is. We hebben voor ons doen behoorlijk wat gewandeld gisteren en flinke dalingen gedaan, maar gek genoeg heb ik helemaal geen last van mijn slechte rechter knie, maar wel van de linkervoet

Ziet er goed uit Mooie foto,s

Fred 2017-09-01 00:17:30

De mooie foto's en het leuke verslag zijn iedere dag een verassing. Veel plezier nog.