Dag 9: Van Genua naar San Remo

Italië, Sanremo

Vanmorgen genoten van een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel. Onze buikjes kunnen er voorlopig weer tegenaan😜.

Pas rond 1030uur verlieten wij Genua in de richting van San Remo. Rond 1100uur kwamen we aan in Noli, het eerste kustdorpje wat we even wilden bezoeken. We zijn er toch nog anderhalf uur geweest. Lekker langs de promenade langs zee gelopen en koffie gedronken bij een leuk tentje op een gezellig plein.

Daarna zijn we het achterland "de Ligurische Alpen" ingereden, een mooi hoog bebost gebied met heel veel kronkelweggetjes, het waren er een beetje teveel 😀. We hadden als bestemming Tiora ingegeven. Een soort spookstadje, maar dat hebben we niet bereikt. Ik was een beetje misselijk van de bergweggetjes en we besloten meteen door te rijden naar San Remo. Daar kwamen we rond 1530uur aan en we kregen een upgrade naar een kamer met zeezicht! Wauw echt mooi en dat voor nog geen 80,- met ontbijt.

Een klein uurtje later zijn we San Remo gaan verkennen. Leuk stadje! Naast het moderne centrum zijn we ook in het historische gedeelte van de stad "la pigna" geweest. Dat was flink klimmen, het zijn smalle straatjes en steegjes, je waant je er in de Middeleeuwen. Je kan je er in ieder geval een heel kleine voorstelling van maken hoe ze daar in de middeleeuwen geleefd hebben. Echt leuk dat we dat stuk van de stad ook meegepakt hebben. Tja toen was het voor ons eigenlijk wel etenstijd (1815uur) maar voor de Italianen nog niet. Veel restaurants gaan pas om 1930uur open. We hebben behoorlijk wat rondjes gelopen om iets te vinden wat al wel open was en eindelijk vonden we rond 1845uur een restaurantje. Ach het was in ieder geval weer goed voor onze stappen😂

Het eten was heerlijk, we hadden allebei een pasta. Ik met garnalen (en dit keer zat er echt veel in) en courgette en Edwin spaghetti carbonara. Voor het eerst namen we ook een toetje! Het smaakte heerlijk.

Nu lekker op de hotelkamer, genieten van het uitzicht.

Morgen verlaten wij Italië en gaan wij via Monaco naar Nice, waar we 2 nachten zullen blijven.

Heel mooie omgeving met mooie uitzicht. Zal wel mooi zijn vanuit de slaapkamer. Edwin hoe is het eigenlijk daar met de gehuurde auto, nog geen foto van gezien. Vast een fiat panda.

Fred 2017-09-05 00:01:40

We hebben een prima auto, een nieuwe Hyundai Tuscon en nu je het zegt inderdaad nog geen foto van gemaakt! Maar het is een fijne auto!