Dag 7: Clearwater Beach, Tarpon Springs, Wall Springs Park & John’s Pass Village & Boardwalk

Verenigde Staten, Saint Petersburg

Half 7 stonden we naast ons bed vanmorgen. Wakker zonder wekker, maar we lagen er vroeg in gisterenavond. Dit proberen we een beetje vol te houden. Zo hebben we het meeste aan het daglicht en helpt misschien met de jetlag, straks als we weer thuis zijn😀. Maar daar denken we nog maar niet aan. Het gaat al zo snel, we zitten al op de helft.

De dag weer gestart met koffie, jacuzzi (voor Edwin ) en een lekkere douche.

Rond 815 in de auto om richting Clearwater Beach te gaan aan de westkust van Florida. Daar hebben we een boottochtje geboekt met de hoop dolfijnen te kunnen spotten. Dit was bijna 2uur rijden, maar we hadden nog een aantal dingetjes op het lijstje staan wat we wilden bekijken in de buurt. Rond 1045 meldden we ons bij de boot (we hadden online al geboekt en betaald). Voordat we aan boord gingen werd er heel toeristisch een foto gemaakt, hij was wel aardig en niet duur, dus die hebben we na afloop wel gekocht. Dit keer hadden we wat pech met het wildlife. Wel 2x een dolfijn zien springen , maar niet de groepen die ze normaal met deze tour zien. Dat was uiteraard jammer, maar de tocht verder was wel leuk. Af en toe een beetje bumpy😀, je vaart tenslotte op de golf van Mexico. We zijn er gelukkig niet zeeziek door geworden. Omdat ze tijdens deze tour gewend zijn meer dolfijnen te zien, mag iedereen van deze tour gratis een keer terugkomen. Je moet dan de datum en tijd van deze tour noemen, dan weten ze genoeg. Je krijgt daar een jaar de tijd voor dus wie weet komt het er nog eens van😀.

Met nog steeds lege magen stapten we rond 1215 van de boot. Deze keer had ik wat repen meegenomen die we even lekker opgegeten hebben. Al wandelend via pier60 en een stukje langs het strand van Clearwater Beach streken we neer bij een Starbucks voor een koffie.

Het volgende wat we graag wilden zien was het dorpje Tarpon Springs. Dit is een dorpje waar de grootste Griekse populatie van de Verenigde Staten woont. Het ademt dan ook echt een Griekse sfeer uit. Echt erg leuk. Aangezien wij ook gek zijn op Grieks eten aten we daar onze lunch om 1430. Een lekkere Gyro pita.

Ze vissen daar nog op natuurlijke sponzen en die waren in de souvenirs winkels rijkelijk aanwezig. Wij hebben er ook eentje gekocht voor in de souvenirskast. Ja dit bezoek was de moeite waard.

Op 5 minuten van Tarpon Springs lag het Wall Spring Park. Dit park had in de jaren 40,50 en 60 een natuurlijke bron (spring) die open was voor publiek. Tegenwoordig mag je er niet meer zwemmen. Om aan onze stappen van vandaag te komen hebben we een halfuurtje door dit park gelopen en nog een Observation Tower beklommen.

Als laatste op het lijstje stond de John’s Pass Village & Boardwalk bij Madeira Beach. We zaten te twijfelen of we dit nog wel zouden doen, dit was nl nog een uurtje zuidelijker. Maarja we zijn nu toch aan de westkant en daar komen we deze reis zeer waarschijnlijk niet meer. Navigatie aan en rijden maar weer😀

Tegen 1800 parkeerden we de auto bij de boardwalk. Eerst de voetjes nog even het zand van Madeira Beach laten voelen. Ook hier weer van dat witte zand. De boardwalk bestond uiteraard weer uit winkeltjes en restaurantjes. Eén en ander bekeken en dit keer krijgen de beestjes ook een cadeautje uit Florida, een mooie gele catnip banaan😂.

We wilden bij Bubba Gump Shrimp Co. hun beroemde coconut shrimps wel eens proberen en we besloten dit gerecht te delen. Dit was niet helemaal mijn ding, maar Edwin vond het erg lekker.

Nu was het welletjes voor vandaag en stelden we de navigatie weer in op het Regal Oaks Resort waar ons huisje is. Daar arriveerden we rond 2115uur.

Het was een leuke, maar best volle dag vandaag. Morgen gaan we weer in de relax stand en ik denk dat we dat tot het einde van de vakantie gaan volhouden 😅.

Weer een mooie dag gehad en weer mooie fotos!!