Dag 5: Londen

Verenigd Koninkrijk, City of London

Edwin begon de dag met een rondje hardlopen en ik heb wat langer geslapen en het verslagje afgemaakt en de foto’s geplaatst.

Rond 945 liepen we eerst naar de Starbucks aan de overkant om daar van een koffietje te genieten. Toen werd koers gezet naar Buckingham Palace waar we wilden kijken of we last minute tickets voor de State Rooms konden scoren. Het leek daar iets te rustig en de hekken waren dicht. Oeps op dinsdags en woensdags gesloten, dat gaat hem deze vakantie niet meer worden. Stom van ons natuurlijk , niet goed gekeken op internet😊Naja niet getreurd , we hebben afgelopen dagen al best veel gezien en gedaan. Al is het geen tour door de War Rooms van Churchill of de Tower of Londen of Buckingham Palace. Er moet iets te wensen over blijven tenslotte😀. Het was alleen wel zonde van het uur tijdverlies.

Oké we moesten dus een nieuw plan maken. In de wijk Kensington en Notting Hill waren we ook nog niet geweest. Buslijn 6 bracht ons daarheen. We stapten uit bij Little Venice en van daaruit zijn we langs het water gaan lopen richting Portobello road market in Notting Hill. Leuk om gezien te hebben , maar niet heel bijzonder. De Kyoto Gardens hadden we via YouTube gevonden en deze Japanse tuin bevind zich in het Holland Park. Leukste manier om daar te komen was weer op de fietsjes. Beetje door Notting Hill richting de wijk Kensington. Holland Park is een mooi park met verschillende deeltuinen, waaronder de Kyoto Gardens en Dutch Gardens. Aan een klein halfuurtje hadden we hier wel genoeg. Zittend op een lekker koel trapje (het is bijzonder warm vandaag ) hebben we een echte Engelse Afternoon Tea gereserveerd om 1445uur in the Wallace.

We hadden nog wat tijd te overbruggen en deze tijd hebben we gevuld met een bezoek aan het heerlijk koele Design Museum. Dit hadden we eigenlijk snel gezien haha. Ach het was gratis en lekker koel binnen.

De Afternoon tea bevond zich in het museum The Wallace Collection. Een grote collectie met schilderijen, meubelen, sculpturen, porselein, wapens en harnassen. Het restaurant zit in een koepel precies middenin in het museum. Helaas was er geen airco in het restaurant en werd het snel broeierig warm. Maar de high tea was erg lekker en leuk om een keer te doen. We mochten zelf 2 speciale soorten thee uitzoeken. Na deze Afternoon tea (voor ons ontbijt en lunch ) hebben we het museum nog wat beter bekeken. Er lagen mooie stukken tentoongesteld.

Oxford Street is de bekendste en drukste winkelstraat van Londen, maar deze keer slaan we hem over. Warenhuis Harrods hadden we al 2x gezien.

Op de wensenlijst voor vandaag stond nog Battersea Power Station. Dit is een omgebouwde oude elektriciteitscentrale. In deze centrale zitten nu appartementen , een shoppingmall en een foodhall. Dit wilden we graag nog zien.

De metro was ons weer goed van dienst. Wat wel opviel deze dagen is dat het echt een sauna is in de metro, maarja we zijn nog nooit in Londen geweest met 30graden. Daarom pakken we ook geregeld de bus en fiets.

Bij Battersea keken we onze ogen uit. Wat hebben ze van iets ouds iets heel erg moois gemaakt. Het is ook echt allemaal net klaar. Ook het park aan de Theems hebben ze mooi aangelegd. Veel winkels moeten nog opgeleverd worden. Een gemiddeld appartement kost meer dan 2 miljoen 😂. Edwin wilde ons huis in Heinkenszand wel ruilen met een appartement daar, denk echter niet dat ze akkoord gaan 😀.

Heerlijk rond gelopen daar. Heerlijk in de koelte een drankje bij Starbucks gedronken en wat winkels bekeken. In de Foodhall wilden we een klein hapje eten. Maar we snapten niet hoe het werkte haha. Nergens bij de tentjes stond wat ze hadden aan gerechten, maar ze waren wel van alles aan het bereiden. Er was snel hulp, op de tafels is een qr code. Als je die scant zie je alle restaurants en de keuzes. Je kan kiezen wat je wilt en alles wordt naar je tafel gebracht. Edwin koos een broodje met vlees uit de Canthonese keuken en een biertje en ik 2 mini bao bun broodjes met pork en kip uit de Taiwanese keuken en een klein bakje frietjes en een alchoholvrije cocktail. Leuk concept en het smaakte opperbest. Een grote maaltijd hadden we niet nodig na de Afternoon tea van vanmiddag.

Tegen 2030uur pas weer terug in het hotel. Het was weer een intensieve dag 😂.