Dag 3: Van Seattle naar Vancouver

Canada, West Vancouver

Tsjonge hoef je niet naar je werk, ben je om 500uur wakker😂 Dat heb je ervan als je om 2100uur al in slaap valt. Nog tot 545uur in bed uitgehouden maar daarna toch echt eruit.

Na het ontbijt waren we dus al zeer vroeg op pad richting Everett, waar de Future of Flight rondleiding van Boeing is.

Omdat het nog zo vroeg was liepen we rond 745uur al in de Walmart rond waar we de eerste boodschapjes gedaan hebben. Altijd weer leuk om hier een uurtje rond te zwerven.

Na een koffietje door naar Boeing.
Daar waren we iets te vroeg en konden alvast in de shops rondneuzen.

De tour begon met een filmpje over het ontstaan van Boeing t/m de laatst gemaakte Dreamliner. Daarna mochten we de bus in die ons naar de fabriek bracht. Onderweg vertelde de tourguide al van alles over Boeing. Wat een immens bedrijf. Het heeft het grootste gebouw qua inhoud wereldwijd, hij vertelde dat Disneyland California er in past en dan hou je nog 4 hectare over😂. Wij gingen kijken in de hangar waar de 747 gemaakt werd. Ongelooflijk wat groot. Daarna bracht de bus ons naar de hangar waar de Dreamliner in elkaar gezet wordt. De onderdelen van de Dreamliner komen uit verschillende landen en voor het transport daarvan hebben ze een apart vliegtuig gebouwd: de Dreamlifter. Het was echt een leuke en interessante tour. Na afloop kon je gratis op de foto en dan krijg je je foto’s gemaild. Uiteraard hebben wij dat ook gedaan. Omdat je tijdens de tour geen foto’s mocht maken zijn deze foto’s wel leuk omdat je als achtergrond de hangar ziet. Ook nog even rondgeneusd in de expositiezaal en de shops. Daar hebben we ons eerste souvenir gekocht, een miniatuur van de Boeing 747. Staat straks mooi in de souvenirskast.

In het restaurant deelden we voor de lunch een tonijn panini, want het ontbijt van vanmorgen vroeg was inmiddels wel verteerd.

Langzaam werd het tijd om de USA te verlaten en richting Vancouver te gaan. Nog een poging gedaan om een goede koelbox voor de rondreis te vinden maar daar slaagden we niet in. Hopen dat we er 1 in Vancouver kunnen kopen. Onze Airbnb zit vlakbij een Walmart supercenter, dus moet lukken zou je zeggen.

Na zo’n anderhalf uur rijden bereikten we de Canadese grens, waar het heel snel ging. Waren meteen aan de beurt en na de nodige vragen mochten we door. De douanier waarschuwde ons nog wel uitgebreid voor de branden in de Canadese Rockies, het is nog steeds aan de gang en voornamelijk in Banff NP is het zicht zeer slecht. Gelukkig duurt het nog een week en we hopen dan maar dat het wat gaat regenen. Ook in Vancouver hoeven we geen uitzichtpunten te gaan bekijken want ook hier is het zicht zeer slecht. De weersvoorspellingen zijn morgen nog warm (28 graden) maar daarna zakken de temperaturen met zo’n 10 graden en in de Rockies wordt het slechts 14 graden met heel wat regen. Canada zal dankbaar zijn, maar wij hopen wel een beetje dat het voornamelijk in de nachten gaat vallen. We gaan het zien, we zullen het er zoiezo mee moeten doen 😉

Rond 1700uur arriveerden we in onze Airbnb in North Vancouver. Ziet er echt supernetjes uit, helaas geen airco maar er hangen wel fans. Het heeft een eigen ingang en een klein zitje buiten, erg leuk. Dat komt wel goed voor de komende 3 nachten.

Na een uurtje weer op pad voor wat boodschapjes en het avondeten. We hebben lekker gegeten bij de Denny’s.

Nu terug in het appartementje en ff lekker niets!

Morgen en overmorgen gaan we Vancouver bekijken.

Indrukwekkend, en mooi huisje weer! 👍🏼

Andrea 2018-08-22 09:30:07

Al heel wat gezien en ondernomen en wat een leuk reisverslag weer.