Dag 2: Van Phoenix naar Sedona

Nederland, Heinkenszand

Tja door de jetlag een onrustige nacht gehad. Rond 500uur was ik klaarwakker maar ik kreeg pas om 600uur permissie van Edwin om op te staan 😄 Lekker op gemak gedoucht en koffers herpakt. Edwin was druk met beantwoorden van alle appjes en felicitaties voor zijn verjaardag. Rond 715uur gecheckt of Jos en Annet al wakker waren en dat was het geval. We hadden eigenlijk pas om 800uur afgesproken. Lekker ontbijtje in het hotel en toen op pad.

Eerste avontuur was het bezoek aan de Walmart. Dat was een openbaring voor Jos en Annet. We hebben er bijna 2uur rondgestruind. Met een lekkere frappuchino van de Starbucks op weg naar Prescott

Bij Prescott ligt het mooie Watson Lake Park waar we op een picknick plekje een lunch hebben genuttigd van cinnamon rolls van de Cinnabon. Erg lekker! Daarna nog stukje bij het meer gelopen.

Na Prescott reden we de bergen in langs het mooie plekje Jerome waar we nog even gestopt zijn om door de gezellige straat met winkeltjes te lopen.

Het nationale monument Tuzigoot lag op de route en hebben we nog meegepikt. Dit is een hele oude nederzetting die gebouwd is tussen het jaar 1000 en 1200. De overblijfselen hiervan zijn als nationaal monument bewaard gebleven. Hier hebben we een rondje gelopen.

Richting Sedona werd de omgeving nog mooier, de rode rotsen contrasteren zo mooi met de groene omgeving.

Na incheck in het motel doorgereden naar een mooi viewpoint en daarna naar een bbq restaurantje om wat te eten.

Het is nu 2015uur en de jetlag gaan we wel voelen. Lekker op tijd naar bed dus.

Hoewel Edwin en ik de omgeving hier al een keertje gezien hebben blijft het een prachtig gebied en gewoon genieten om weer in de USA te zijn.

Voor Jos en Annet was het een dag vol indrukken. Van de grote Walmart tot de uitgestrektheid en schoonheid van de omgeving.