Dag 7: Orlando

Verenigde Staten, Osceola County

Eindelijk een beetje uitgeslapen vandaag. Rond 800uur allebei wakker en de ochtend lekker begonnen met een bakje koffie en een zoete tosti. Lekker in de jacuzzi en in het zonnetje gelegen. Rond 1030uur lekker een ontbijtje gemaakt met oa roerei met kaas, (geroosterd) brood, yoghurt, verse ananas en aarbeien. Fijne relaxte ochtend en pas rond 1300uur gingen we op pad.

Ik had thuis op internet nog een natuurgebied in de buurt van Orlando gevonden “Circle B Bar Reserve”. Ik had het op het to do lijstje gezet.
Vanochtend nog wat meer over gelezen en als het goed is kan je er behoorlijk wat vogels en alligators spotten. Dat leek ons wel wat.

Eerst zijn we nog even door de wijk Celebration gereden. Celebration is een woonwijk die door Disney is aangelegd. Allemaal keurige huizen met superschone straten. Het is eigenlijk té netjes. Bij de Starbucks nog een lekkere koffie gehaald voor onderweg naar het Circle B Bar Reserve, wat nog 50 minuutjes rijden was.

We kwamen aan tegen 1500uur en zijn zeker tot 1730uur gebleven. We hebben een aaneenschakeling van trails gelopen door een prachtig moerasachtig natuurgebied. Echt heel veel vogels en alligators gezien. Op de weg terug lag er zelfs 1 op het pad en maakte precies op het moment dat we langsliepen een grommend geluid. Dat was even schrikken😂. Het laatste stukje trail ging door het bos en daar zagen we nog een aantal wilde zwijnen met kleintjes. Ze gingen er rap vandoor en een foto lukte dan ook niet. Terug bij de auto hadden we toch bijna 9km gelopen, weer voldoende stappen gezet vandaag😉Het was echt een heel mooi natuurgebied, een beetje mysterieus ook met overhangende takken met mos erop.

Onderweg terug kwamen we een favoriet restaurant van ons tegen de “Texas Roadhouse”. Keuze voor avondeten was erg snel gemaakt 😋. Edwin koos voor een kleine ribeye met stukje spareribs en ikzelf een kleine ribeye. Het was weer meer dan genoeg samen met de salade en gepofte aardappel erbij.

Nu moesten we nog even langs de outlet waar Edwin in de Superdry store shirts had gekocht. Bij 2 shirts waren de security pinnen er niet uitgehaald. Dat zit niet echt lekker met dragen, dus die moesten er nog even uitgehaald worden. Al met al waren we pas tegen 2030uur terug in het huisje. Straks nog wat inpakken, want vannacht is de laatste nacht in dit fijne huis.

Morgen vertrekken we vanuit Orlando richting de westkust waar we 2 nachtjes in een appartementje aan het strand overnachten