Dag 10: Rondtoeren In een Mustang Shelby GT-H

Verenigde Staten, Sanford

Vandaag onze laatste dag alweer, snik wat gaat de tijd toch snel. Vandaag een gezond ontbijtje gemaakt van ijsblokjes (handig zo'n vriezer met ijsblokjesmaker) aardbeien, melk en Griekse yoghurt. Geen ochtendduik vandaag, want rond 800uur zaten we al in de auto.

Op weg naar International Airport Orlando. Niet voor onze vlucht, die gaat pas morgen en vanaf het kleinere vliegveld Sanford.

Nee we waren op weg naar autoverhuurbedrijf Hertz. Edwin riep al een paar jaar dat ie wel graag eens een "bijzondere" auto wilde huren. Die wens ging vandaag in vervulling. Onze laatste vakantiedag gaan we rondtoeren in een Mustang Shelby GT-H. Het is een speciale editie voor Hertz en er zijn er wereldwijd maar 140 gemaakt.

Onze huurauto parkeerden we in de parkeergarage van de Airport en zo konden we meteen door naar de autoverhuur. Het papierwerk nam helaas nog behoorlijk wat tijd in beslag maar rond 945uur mocht Edwin dan eindelijk achter het stuur plaatsnemen.

Was ff wennen maar hij zat met een glimlach achter het stuur.

We wilden naar Crystal River rijden, omdat daar in de winterperiode de Manatees bivakkeren. We hadden er een paar dagen geleden in het Blue State Spring een paar op afstand gezien. We hadden hoop er in Crystal River meer te zien. Het was een rit van 2 uur, dat vonden we van de week te lang maar nu was het natuurlijk leuk om te toeren. Echter in het visitorcenter zagen we dat er in het gebied maar 6 manatees zaten, waar er normaal honderden zijn. De winter is zo warm geweest in Florida dat de manatees al naar zee terug zijn. De toegangsprijs was helaas 15 dollar per persoon om naar de spring (bron) te gaan en de kans was uiterst klein dat je er 1 zag. We zagen er vanaf en we gingen verder toeren.

We hebben rond gereden rondom Ocala National Forest. We hebben nog wel een bezoekje gebracht aan het Rainbow Spring State Park, waar we wat watervalletjes en schildpadden zagen.

Onderweg wilde Edwin de auto diverse keren goed testen en dat is gelukt 😂. Op een rustige weg heb ik hem gefilmd hoe hij wegstoof ( filmpje plaatsen lukt helaas niet). De remmen zijn ook goed uitgetest😂

Onderhand werd het tijd voor onze laatste maaltijd in USA. We gingen nu iets ongebruikelijks doen. Ik had erge zin in ribeye van de Texas Roadhouse en Edwin wilde voor de 3e keer naar de Four Rivers Smokehouse. Dat hebben we dus ook gedaan. Edwin at een paar hapjes van mij mee en ik van Edwin 😀

We waren inmiddels weer in de buurt van de Airport. We hebben vandaag ruim 400 kilometer rondgereden. Rond 2100uur waren we terug in het huis en ruimde ik alvast wat spullen op voor morgen en Edwin rolde het zeil voor de laatste keer van het zwembad en jacuzzi, nog even lekker badderen. Het is hier nog 22 graden en het verwarmde zwembad is echt een uitkomst.

En tja nu zit de vakantie er echt op helaas! We hebben het weer leuk gehad en het zeer getroffen met het weer. Met 1 regendag van de 10 mogen we zeer zeker niet klagen! Gemiddelde temperatuur lag rond de 25 graden.

We hebben goede hotels gehad en het huis was top!

Ondanks dat we niet naar Disney en Universal zijn geweest, hebben we ons in Orlando en omgeving zeer goed vermaakt en nog niet eens alles gedaan wat we uitgezocht hadden.

Hoogtepunt voor mij deze vakantie was absoluut het fietsen in Miami. Voor Edwin ook en natuurlijk deze laatste toerdag in de Mustang.

Ik zoek nog een nieuwe ford motor. Zouden ze die uit de shelby missen?