Dag 12: Banff National Park

Canada, Municipal District of Bighorn

Vandaag een lekker ontbijtje in de chalet. Brood, yoghurt en wat verse ananas. Smaakte prima!

Rond 1000uur parkeerden we de auto op de P1 (ja echt er was ook een P2 😂) van de Johnston Canyon. Hier kan je langs de canyon naar 2 watervallen lopen, de Lower en Upper. Wij wilden via de Lower ook nog wel naar de Upper. Dat zou een mooie ronde zijn van ca. 5km met klimmen en dalen. Bij de Upper Fall was maar een klein platform waar je naar de waterval kon kijken en we stonden gewoon in de rij om ook even op het platform te kunnen kijken. Dat werd dus snel een foto maken en andere mensen de kans geven. Gelukkig dat wij nog redelijk op tijd waren en het nog niet heel druk was. Gelukkig kon je nog meer omhoog om de waterval van bovenaf te bekijken en dat was eigenlijk veel mooier☺️. Ook dit was weer een geslaagde wandeling en na dik anderhalf uur waren we weer bij de auto. Ik vond deze hike een goede test voor mijn nieuwe bergschoenen en dat ging gelukkig prima.

In de auto aten we wat koekjes en planden een beetje de rest van de middag. We hadden stiekem al best wat bekeken in Banff NP (Lake Louise en Lake Moraine behoren ook bij Banff NP) en konden het op het gemakje doen.

Castle Mountain Viewpoint was een heel mooi viewpoint en de zon scheen precies op de bergen. Na het viewpoint Morant’s Curve reden we terug richting het dorp Banff. We kwamen ook weer langs Johnston Canyon, jeetje daar was het druk. Alle parkeerplaatsen vol en langs de weg stond het vol tot honderden meters ver. Wij dachten dat we wat laat waren maar ik wil niet weten hoe lang ze nu moeten wachten om de Upper Fall te kunnen zien. Lucky us!

Bij het dorpje Banff liggen ook een paar bezienswaardigheden die we nog gingen bekijken. Als eerste reden we de Vermillion Lakes Park ride, een weg langs 3 meren. We zijn wel een beetje verwend afgelopen week met de meren, deze waren wel mooi, maar we hebben duidelijk mooiere meren gezien. Verder bezochten we nog het Cave and Basin National historic site. Hier kan je alles te weten komen over het ontstaan van de nationale parken in Canada, ze noemen het de birthplace of the Canada National Parks. Hier bezochten we ook nog een grot en een bron met zwavellucht. Kunnen we alvast wennen aan de lucht in Yellowstone 😉.

Na een kort bezoek aan de Bow Falls in Banff vonden we het genoeg voor vandaag. We zijn doorgereden naar Canmore, waar we een lekkere koffie gingen drinken en wat boodschapjes gedaan hebben. Verse aardbeitjes voor het ontbijt morgen 😋

We hadden vandaag niet zo heel veel gegeten dus hadden al vroeg trek. Na de koffie besloten we meteen een restaurantje te zoeken voor het avondeten. Dat werd een leuke taverne, waar Edwin een burger met truffelfrietjes had en ik zelf gevulde mini taco’s met rauwe tonijn/mangosalsa/guacomole en daarbij zoete aardappelfrietjes. Voor de allereerste keer deze vakantie nam ik een dessert, een taartje met chocolademousse. Het was veel te veel maar Edwin hielp gelukkig een handje. Het smaakte allemaal heerlijk.

Rond 1900uur waren we terug bij de chalet. Lekker rustig avondje nu.

Morgen gaan we nog 2 bezienswaardigheden in Banff NP bezoeken en daarna rijden we door naar Calgary.

wat een mooie reis maken jullie en weer prachtige foto`s

Kees 2018-08-31 06:01:49

Wennen aan zwaveldampen? 🤣

Andrea 2018-08-31 08:59:40

Prachtige foto's gelukkig weer een blauwe lucht. We worden telkens maar weer verwend met mooie foto's en een mooi verslag. Bedankt.

Fred 2018-08-31 19:28:15

Hoi luitjes, Die drie bakjes met eten niet want jullie zijn maar met ze twee op rijs. De natuur is wel mooi en zo groot ik ben blij dat ik