Dag 4: Orlando (Walt Disney World)

Verenigde Staten, Osceola County

De wekker stond vanmorgen om 645uur. We wilden namelijk eerst het weerbericht checken om de keuze te maken voor Disney: dinsdag of woensdag. Voorspellingen voor vandaag waren iets beter dan voor morgen, dus de keuze was snel gemaakt.

Na een douche en een ontbijtje zaten we rond de klok van 8 al in de auto. We wilden eerst even langs een Walgreens (hele grote drogist) voor regenponcho’s en blarenpleisters. Alles voor de zekerheid 😉

Hierna was het een 15 minuutjes rijden naar het Disney gebied. We hebben thuis al een hopper pas gekocht voor 2 dagen. Dit betekent dat we 2 dagen naar Disney mogen in een tijdsbestek van 4 dagen. En we mogen hoppen tussen de parken (er zijn er 4) allebei de dagen. Wij gaan dus vandaag en donderdag.

Voor vandaag stond als eerste park Epcot op het programma. Het meest futuristische park van de 4. We zijn hier jaren geleden al geweest maar konden toen maar een paar attracties doen, vanwege de drukte. Nu hebben we voor een paar attracties “fast passes” kunnen bemachtigen (dit houdt in dat je een tijd reserveert voor een attractie en dan kan je bijna meteen doorlopen ongeacht de wachttijd, je hebt in totaal een speling van een uur rondom de gereserveerde tijd). Deze fast passes zijn vaak al op voorhand vergeven, maar voor de mooiste attractie in Epcot hadden we er eentje voor 11.00uur.

Om 830uur waren we de poort al binnen. We hebben leuke magic bands gekocht waarmee je gemakkelijk bij de parken naar binnen kunt. Het is een armband met een chip erin die je van te voren activeert. De magic bands zijn ook meteen een leuk souvenir van Disney.

Het park zelf ging om 900uur open en wij liepen meteen naar de nieuwste attractie van het park “Frozen Ever After”. Helaas was deze vanwege een technische storing voorlopig nog gesloten. Dus hup weer terug naar het begin waar we naar “Spaceship Earth” gingen. Wachttijd 5 minuten. Dit was erg leuk en voor ons een nieuwe attractie. Deze attractie bevind zich in de grote bekende bol die Epcot domineert. Het is een darkride waar je in een karretje van de prehistorie naar de toekomst reist. Het leuke was dat je op het laatst een eigen toekomst profiel mocht aanmaken en met de foto’s die aan het begin van de rit waren gemaakt zag je op een scherm in het karretje je eigen toekomstreis.

Zo dat was attractie 1 en daarna ging het snel. Frozen was weer open en daar hadden we ook een fast pass voor. Bij deze attractie reis je in een boot door de wereld van Frozen, de reis was kort maar erg mooi gedaan, waarbij uiteraard het bekende “Let it go” ten gehore werd gebracht.

De 3e attractie was ook nieuw voor ons en heette “Journey into imagination with Figment”. Deze reis neemt je in een karretje mee in de fantasiewereld van het paarse draakje Figment. Ook weer superleuk gedaan en ik vond het paarse draakje zo leuk dat ik hem als souvenir heb gekocht 😊

“Living with the land” werd de volgende attractie. Het is een combinatie tussen een dark water ride en een rondvaart door enkele tuinbouwkassen. Ook hier was de wachttijd maar 10 minuutjes.

Topattractie en hoogtepunt van vandaag waar we om 1100uur een fast pass voor hadden was “Soarin around the world”. Dit is een panorama vliegtuig simulator. Tijdens de rit lijkt het alsof je aan het paragliden bent over de hele wereld. Er worden fragmenten getoond van alle werelddelen. Zo prachtig ! Echt alsof je erover heen vliegt. We hebben deze attractie in 2014 ook al eens gedaan en het leuke was dat het nu een andere “film” was. Echt supermooi!

Rond 1130uur hadden we al 5 attracties gehad, dit is echt ongekend snel. Enne niet geheel onbelangrijk ... nog steeds droog.

Nu werd het tijd voor een lekkere koffiebreak met wat lekkers van de Starbucks.

De volgende fast pass gingen we gebruiken bij “ Mission: Space “. Ook dit is een simulator waarmee je de ruimte in gaat. Je zit op een rij van 4 en ieder krijgt een taak (dwz op commando een knop indrukken😂). Deze hadden we al een keer eerder gedaan maar hij blijft ook weer leuk.

De laatste attractie in Epcot die wij wilden doen bevond zich in het gedeelte “the Seas”. In een oranje schelp werden we door de wereld van Nemo and Friends geleid. Leuk om Nemo en zijn vrienden weer eens te zien.

Naast alle attracties bestaat Epcot ook nog uit World Showcase. Allerlei landen van de wereld zijn er vertegenwoordigd. Van Duitsland tot Japan, van Canada tot Frankrijk. Elk land heeft bekende bezienswaardigheden nagemaakt en er zijn winkeltjes, eetttentjes en restaurants.

Het was inmiddels 1400uur en de magen knorden wel een beetje. In Japan deelden we spicy tuna sushi (jaja ik ook, hij was heerlijk) en in China deelden we een 2 kleine loempiaatjes en een curry chicken pastry (driehoekig broodje). We konden er weer even tegenaan. Het was 1500uur toen we de landen wel zo’n beetje bezocht hadden en we besloten met de boot richting het volgende Disneypark te gaan: de Hollywood Studio’s.

In de studio’s begonnen we met de thrillride “Star tours”. Met een simulator en 3D bril door de wereld van StarWars. Hij was wat hokkerig, maar wel weer leuk.

De Hollywood Studio’s ademt weer een heel andere sfeer uit dan Epcot. Iets knusser, maar het was er wel druk. Dit jaar draait er ook een show van Frozen: A Frozen Sing-Along Celebration. Deze leek mij wel leuk. Het was een leuke show, maar het was iets leuker geweest als de decibellen van het geluid iets lager waren.

Om 1700uur hadden we nog een fast pass kunnen bemachtigen voor “ Rock’n Rolling Coaster”. Een dark thrill ride in het thema van Aerosmith. Dit was een heftig ritje wat in het donker een aantal keer over de kop gaat.
Een leuke afsluiter van een mooie eerste Disney dag. En wat een geluk hebben we gehad met het weer. Toen we om 1730uur buiten kwamen uit de rolling coaster regende het voor het eerst vandaag. En we hadden al van te voren besloten dat het na de rolling coaster genoeg was voor vandaag. De voetjes deden het nog wel, maar de zin sijpelde een beetje weg. We hebben ook nog nooit zoveel attracties gedaan op 1 dag. Hele goede dag uitgekozen dus.

Met de boot gingen we terug naar Epcot, waar de auto geparkeerd stond. Al met al ben je dan ook nog wel zo’n 3 kwartier onderweg.

Avondeten deden we vanavond bij Logan’s steakhouse. Edwin een lekkere burger en ikzelf een kleine steak. Rond de klok van 8 waren we weer terug in het huisje. Het was een zeer geslaagde Disney dag vandaag!!

Het is een heel verslag geworden, maar dat vind ik ook erg leuk voor onszelf, welke attracties we vandaag gedaan hebben. Terug in het huisje hoefde ik nog maar 1 zin te typen, de rest heb ik bijna allemaal gedaan, terwijl we aan het wachten waren of op de boot zaten 😉

Morgen een rustig dagje, er wordt veel regen voorspeld, dus zal het waarschijnlijk een shop/bioscoopdagje worden.

wat een prachtige dag hebben jullie gehad zeg,en weer leuke en mooie foto`s allemaal!!

Kees 2019-02-27 08:02:01

Oooooh ik wil ook!!! Heel leuk voor ons dat je het zo uitgebreid beschrijft! Ik denk dat ik tot sluit zou blijven... 🙈

Andrea 2019-02-27 08:47:41

Wat een park. Wat een heel uitgebreid verslag. Heel mooi om dit te kunnen zien en te lezen.