Dag 1: Aankomst Miami/Fort Lauderdale

Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Vandaag is dan eindelijk de dag aangebroken dat we weer naar ons geliefde Amerika mogen.

Deze keer voor 12 dagen Florida , niets op de planning , maar lekker relaxen.

Vanmorgen reden we keurig om 5.50uur weg en het was zo rustig op de weg dat we om 700uur al in Brussel waren.

Bij de incheck was het druk, maar na een uurtje waren we er doorheen. Er moeten nu natuurlijk extra papieren gecontroleerd worden in verband met covid. Maar we hadden gelukkig alles op orde. We hadden maar 1 koffer en ik heb het weer keurig gedaan met 12,2 kg. Edwin zijn spulletjes zitten in de handbagage.

Bij de handbagage controle werden we er uitgepikt, maar Edwin heeft dan ook de drone mee met allemaal accu’s enzo . Die controle is dus niet heel vreemd, maar ook dat werd goedgekeurd dus we konden op pad naar de gates. Een shot cafeïne was op zijn plaats en we moesten nogmaals een verklaring invullen dat we gevaccineerd en pcr getest zijn. Natuurlijk toch nog steeds een verplichting om USA binnen te mogen.

We vliegen met TUI fly en uit eerdere ervaringen wisten we dat het boarden echt heel lang duurt. Zo ook vandaag. Wij zitten op rij 6 en 7 (allebei aan gangpad ) en mochten als eerste aan boord. Erg fijn en fijne plaatsen . Een keer niet in de lange achterste rijen. Het enige mindere is dat we de hele reis een mondkapje op moeten, maargoed dat wisten we van te voren. Dat viel eigenlijk helemaal niet tegen.

De vlucht zelf duurde lang en was saai. 3 films gekeken, eten was niet om over naar huis te schrijven. Rond 1430uur plaatselijke tijd landen we op Miami Airport waar het ca 28 graden was, niet verkeerd :-). Paspoort controle duurde lang en ook het wachten voor de autoverhuur, maar toen was om 1700uur eindelijk Edwin zijn moment aangebroken , de auto uitzoeken. Eerst had hij een mooie blauwe Dodge Journey uitgekozen, maar hij was niet helemaal tevreden. En hij bedacht dat we misschien het trukje van een paar jaar geleden konden doen. Gewoon een full-size SUV uitzoeken en doen alsof je neus bloed. En jawel hoor het lukte warempel. Nu rijd ie heel trots rond in een witte Dodge Durango. Foto volgt..

Eindelijk konden we op pad, we hadden vrijdagavond op de valreep ons 1e hotel geboekt. We zitten in Fort Lauderdale op 1 minuut lopen van het strand. Maar eerst moesten de magen gevuld worden, eten van vandaag was erg karig. Bij een Outback Steakhouse hebben we heerlijk gegeten, weer gesmuld van de voor ons bekende ahi tuna. Daarna had ik gegrilde kip en Edwin een burger.

Na incheck in het hotel nog even het strand opgelopen, maar eigenlijk was de koek op. Het is nu 2100uur (300uur Nederlandse tijd) dus wij gaan zo lekker slapen! Morgen zien we wel wat we gaan doen, zoals gezegd we hebben geen vaste plannen gemaakt.

Heel leuk om te lezen, heel veel plezier nog.