Dag 3: Fietsen door Miami

Verenigde Staten, Miami

Het was weer vroeg dag vandaag. Rond 530 weer wakker. Gisteren hadden we besloten nog een dag in Miami te blijven en het liefst in hetzelfde hotel. Er waren niet veel kamers meer beschikbaar maar gelukkig nog wel 1 voor ons. We zijn verhuisd naar de overkant van de gang😀.

Na het ontbijt vroeg op pad. Eerst nog even langs de Walmart gereden waar Edwin een apparaatje gekocht heeft zodat we wat data onderweg hadden (wat reuze handig bleek voor opzoeken fiets stations, gps en bustijden) en ik scoorde nog een korte broek en shirtje.

We hadden namelijk besloten om vandaag Miami per fiets te verkennen. Door heel de stad staan er citybikes die je kan huren. Wij zijn met de auto richting een shoppingcenter gereden waar we de auto in de garage geparkeerd hebben. Vandaar uit naar het dichtstbijzijnde fietsverhuur punt gelopen.

De eerste wijk die we gingen verkennen was het Wynwood Arts District. Een artistieke wijk in opkomst. Er zijn vele muren beschilderd door kunstenaars in deze wijk. De Wynwood Walls (een gratis toegangelijk gebied met muurtekeningen en 2 galleries) ging pas om 1030uur open dus we moesten nog even wachten. Bij een leuk koffietentje hebben we als tijdsoverbrugging een lekkere cappuccino gedronken.

De Wynwood Walls was erg leuk en zeer artistiek, zie foto's (zomaar een paar van de vele die we genomen hebben). Hierna doorgefietst naar het Miami design district, echt een wijk in opkomst, er wordt hier echt veel gebouwd. Je ziet hier echt de duurste winkels. We hebben hier wat rondgeneusd, maar uiteindelijk toch maar niets gekocht 😉.

Volgende stop was de bekende Bayside Marketplace een groot complex aan de haven met winkels en restaurants. Dit was echter nog wel een stuk fietsen, langs een vrij drukke weg. Maar wij Nederlanders zijn gelukkig redelijk wendbaar met de fiets, in tegenstelling tot sommige Amerikanen 😀.

Bij Bayside Marketplace hebben we de fietsen teruggeplaatst bij een fietsstation. We hebben lekker rondgestruind en heerlijk aan het water wat geluncht. Edwin had een sandwich en ik ging op de gezonde tour met een avocado salade met gegrilde garnalen. Er was in de haven ook een grote bootshow aan de gang. De entree was 40 dollar dus dat hebben we maar laten varen.

Volgende en laatste stop was Miami/South Beach en Ocean Drive. Aangezien dit nog een behoorlijk stuk rijden was over hoge bruggen, hebben we de bus genomen. Na een klein halfuurtje waren we er. Weer een fietsstation opgezocht en we konden weer verder fietsen. Heerlijk langs Miami Beach, richting South Beach. Het was genieten met een grote G (heel de dag trouwens). Op Ocean Drive hebben we de fietsen weer ingeleverd en een stuk gelopen. Het is daar immers zien en gezien worden 😂. Aan het eind van de Ocean Drive afgekoeld bij Starbucks met een koud drankje. Het was nl behoorlijk warm de hele dag, heel vervelend zo'n 27 graden. Toen moesten we kiezen hoe we terug naar de auto gingen, met bus of de fiets. Edwin had 1 en ander bekeken en met de fiets zou toch de snelste optie zijn met zo'n 8 kilometer. En het waren 8 hele leuke kilometers, over leuke bruggen, langs havens a la Miami Vice en dure woonwijken. Rond 1700uur waren we weer terug bij de auto. Wat een superleuke dag!

Een intensieve dag verdient een intensief diner 😀Onderweg naar het hotel kwamen we langs bbq restaurant Famous Dave waar Edwin spareribs nam en ik een bbq chicken gerecht. Het smaakte bij beiden weer opperbest!

Nu lekker op de hotelkamer wat lezen en relaxen! Blog heb ik in de auto al geschreven, dat is zo handig. Bij WiFi ff uploaden en klaar! Wel moeten we nog bedenken wat we morgen gaan doen. Nog geen idee, de weersvoorspellingen zijn wat minder in Miami dus we denken dat we al richting Orlando rijden maar ... morgen zullen we het weten.