Dag 3: Orlando

Verenigde Staten, Osceola County

Rond 730uur zaten we allebei al lekker in de jacuzzi. Lekker met een bak koffie erbij. Na een lekker ontbijtje van oa Griekse yoghurt en een soort zoete tosti (poptart) uit de broodrooster gingen we verzinnen wat we wilden gaan doen vandaag. We moeten de planning, voor zover die er is toch een beetje aanpassen, omdat er de komende 3 dagen 2 dagen Disney gepland staan (we hebben een pas voor 2 dagen die je in 4 dagen kan besteden, maar vandaag gaf Disney nog een vrij hoog drukte cijfer aan, dus vandaag zouden we zoiezo niet gaan). Oorspronkelijk zouden we woensdag en donderdag gaan, maar de weersverwachting voor de komende dagen is ronduit onbestendig. Dus waarschijnlijk switchen we nog naar morgen en donderdag voor Disney. Dit gaan we vanavond definitief beslissen.

Vandaag wordt wel een prachtige dag en die wilden we graag volop benutten. We besloten de natuur in te trekken naar een aantal springs (bronnen), waar we eventueel nog kunnen zwemmen. Rond 945uur vertrokken we naar het Wekiwa Springs State Park, dit lag op ongeveer 3 kwartier rijden van Orlando. We moesten in noordelijke richting de stad uit. De hele stad is op het moment een grote puinhoop, overal zijn ze aan de wegen bezig. Maar dat zal niet voor niets zijn, want de drukte rondom Orlando neemt alleen maar toe.

Zonder noemenswaardig oponthoud kwamen we aan bij het Wekiwa Springs State Park, hier waren we nog niet eerder geweest. Ook weer een mooi groen park met een mooie grote Spring. We hebben hier een tijdje rond gelopen, maar nog niet gezwommen. Het was er wel super rustig, heerlijk op de maandagochtend.

We waren nu vlakbij het Kelly Park, waar we zo’n 5 jaar geleden met een tube in een natuurlijke Lazy River gedreven hebben. Edwin had wel zin om hier weer te tuben of te zwemmen. Ik was eerst een beetje huiverig, omdat ik het nog niet zo heel warm vond, maar hij heeft me overgehaald en gelukkig maar. Het was weer heerlijk!!! Het was ook weer zo rustig, gunstiger kan gewoon niet! Heerlijke temperatuur inmiddels, volop zon, weinig wind en amper mensen. In de weekenden is het bij Kelly Park namelijk “overcrowded”.

We zijn de natuurlijke Lazy River 2x afgedreven. Na deze leuke activiteit zijn we richting het Blue Spring State Park gereden. We zijn hier al meerdere keren geweest, vaak om manatees (zeekoeien) te spotten. Dat wilden we nu ook weer doen, maar toen we aan kwamen stond er al op het bord dat er geen manatees waren. Door de warme winter zijn ze alweer vroeg terug naar de zee. We zijn het park dan ook niet ingegaan, we zijn hier tenslotte al 2x geweest. Op de weg terug naar Orlando zijn we al vroeg gaan “avondeten”. We kwamen namelijk langs een voor bekend BBQ restaurant, waar we al meerdere keren gegeten hebben. Daar hebben we weer 1 en ander gedeeld.

Omdat het nog zulk lekker weer was wilden we nog wel iets buiten doen. We besloten nog naar Disney Springs te gaan, het winkel en uitgaansgebied rondom Disney. De afgelopen jaren is dit gebied steeds groter geworden en uitgebreid. We hebben hier wel een tijdje rondgelopen.

Na nog een paar kleine boodschapjes zijn we lekker terug naar het huisje gegaan, waar we rond 1900uur waren. Nu een lekker rustig avondje.

weer heerlijk genoten zie ik en lekker gegeten!!

Kees 2019-02-26 05:41:59

Dat ziet er geweldig uit! Ben heel benieuwd naar de Disneyverslagen de komende dagen!

Andrea 2019-02-26 08:54:37

Ohhhhh heerlijk dobberen in zo'n band, wij doen dat ook graag in onze hangmatten. Weer mooie foto's van de natuur daar, geniet er maar van samen groetjes van ons šŸ¤—šŸ¤—