Dag 21 - Moab - Canyonlands

Verenigde Staten, Moab

Deze morgen kon iedereen uitslapen. Karel heeft niet goed geslapen en is wat ziek. Keel rood, hoofdpijn maar niets wat een dafalgan en wat extra slaap niet kan oplossen. Na het ontbijt doen we onze wandelschoenen aan voor de hike die vandaag op het programma staat. We rijden naar Canyonlands NP. Francky wil eerst naar het eindpunt rijden voor de hike en daarna op de terugweg stoppen aan de viewpoints. Goed plan! Maar het is wel een uitdaging om niet te stoppen als we zo’n prachtig zicht hebben. Roel moedigt Francky aan om zijn oogkleppen op te zetten en door te rijden. En het loont wat een fantastisch zicht aan de Grand View Point Overlook. Je denkt misschien dat de foto’s mooi zijn maar in ‘t echt is het nog zoveel beter. Om je een beeld te geven: die kleine obelisk-achtige rotsformatie helemaal in de diepte is 100m hoog. Deze attractie kunnen ze niet bouwen voor Disneyland. We zijn goed voorzien voor de wandeling, 6 flesjes water, hoedje op het hoofd en wandelschoenen. Het is echt warm, heel warm maar zo mooi.

We bezoeken ook nog Dead Horse Point State park. Waar de naam vandaan komt daar zijn verschillende theorieën over. De vorm van de Canyon is als een dood paard in 2D. Een andere theorie is dat de cowboys op zoek waren naar nieuwe paarden en daarom dreven ze wilde paarden in de smalle Canyon en pikten de beste eruit en de rest lieten ze voor dood achter … Ook dit State Park is zeker een bezoekje waard.
Aan de viewpoint vragen 2 kleine meisjes aan hun ouders wanneer ze terug naar het huisje gaan. Mama zegt: “Not yet, we have some exploring to do.” Waarop het meisje zegt: “This was supposed to be fun!” Tja, ik ben blij dat onze jongens wat ouder zijn en Canyons al wat kunnen appreciëren … Francky toont aan een van de viewpoints het offroad stukje dat hij nog wil doen… ik zie het echt niet zitten, te eng… het is niet voor vandaag gepland dus hij zal wel een andere vrijwilliger vinden.

In het visitorscentrum ziet Francky een kolibri, ik ben te laat om er een deftige foto van te nemen. We kopen er een magneet en een ijsje. Het is al na 13u en we hebben nog niets gegeten. Na ons dessert rijden we naar huis waar we croques maken. Het smaakt alweer maar natuurlijk, honger is de beste saus hè!

Er is goeie WiFi dus tijdens het heetste van de dag chillen we. Roel neemt een badje, Karel en Chelsea kijken een film en Vic haalt wat tiktok in. Ik schrijf de blog terwijl Francky een tukje doet. Straks spelen we zeker nog een spelletje ‘mensenkloten’ en duiken we nog eens het zwembad in! Vanavond nog eens BBQ omdat het kan: ribbetjes, steak en kip… morgen vroeg uit de veren voor de hike van de reis naar Delicate Arch.

De mama

Weeral mooie beelden! Bedankt om dit alles met ons te delen. De warmte houdt jullie niet tegen om leuke dingen te doen. Gelukkig is er ginder binnen overal airco.

Carine 2023-07-20 07:22:31

Ik ben al volledig mee op reis met jullie. In plaats van dessert las ik desert. Ik dacht ze gaan er vlot over, daarna crocques eten? Euh? 🤣

Gisèle 2023-07-20 11:58:34

Alweer adembenemende beelden. Ik kan geloven dat het ter plaatse nog 1000x mooier is. En het zal inderdaad wel heet zijn tussen die rode gesteenten...gelukkig airco op de kamers om wat af te koelen 😉

Ann 2023-07-20 18:32:25

Mooie reeks van de reis en een mooi landschap