Whistler

Canada, Area A (Kyuquot/Nootka/Sayward)

Francky is zoals elke morgen als eerste wakker en hij komt rond 8u de kamer binnen met donuts, muffins en croissantjes. Roel kiest als eerste de donuts van zijn smaak, al zijn er weinig donuts niet zijn smaak.

Na het ontbijt laden we alles in… nog 3 keer valiezen pakken en t zit erop. Roel mist het gamen met zijn maatjes al een beetje, Vic het sporten met de maatjes en Karel zal ook blij zijn als hij weer bij zijn vriendinnetje is. We krijgen deze morgen ook een filmpje van onze schilder die tijdens onze reis een deel van ons huis onder handen genomen heeft. Het ziet er prachtig uit dus t zal een plezier zijn om thuis te komen.

We vertrekken vandaag richting Whistler, de laatste locatie, samen met Vancouver, van onze trip waar Olympische Winterspelen doorgegaan zijn. We zijn al de hele reis verwend geweest met grote brede wegen maar vandaag is het net iets anders. Het is 3 uur draaien en keren de bergen in. Maar fantastische zichten. We hebben duidelijk de woestijn verlaten en rijden terug de bossen in. We komen verschillende bordjes tegen die ons waarschuwen voor wildlife op de weg: wilde paarden, bighorn sheep en grizzly, een eerste keer dat we moeten remmen is het voor 2 herten op de weg.
Roel en Karel proberen te slapen en Vic en Francky stellen elkaar voetbalvraagjes. Welke nationaliteit heeft… waar heeft hij gespeeld? Zij kunnen met deze kennis ongetwijfeld veel sixpacks winnen in voetbalquizkes. Vic leert ook alle vlaggen van de wereld…
Intussen stoppen we even aan Duffy Lake. Prachtige reflectie van de bergen in het meer en aan de andere kant liggen boomstammen die niet meer verder de rivier opkunnen.

We picknicken aan een mooie tafel in het bos met een waarschuwing op dat we in bear area zitten. Karel besluit rechtstaand te eten, zo is hij rapper in de auto of hij heeft al te lang stilgezeten? Rond 13u30 komen we aan ons 4* hotel. Het eerst van de reis en ook het laatste. De jongens gaan het zwembad induiken en wij het stadje. Wat een mooi gezellig stadje. Nu er geen kinderen mee zijn stoppen we aan de brewery waar ze Belgian style quadrupple verkopen. Deze avond gaan we terug allen samen eten, keuze genoeg hier. Als we terug in de kamer komen zijn de jongens al fris gedoucht en is Vic verder aan t weken in het badje. We genieten van ons verblijf hier in de bergen. Morgen rijden we terug naar de Pacific. Vic kijkt al uit naar de Fish en Chips.

Vanavond eten we taco’s 🌮. Staat al op Karel zijn wishlist van begin van de reis. Super lekker. Daarna leiden we de jongens ook eens rond in het stadje. Aan de skilift zijn heel wat sportievelingen aan het downhillbiken. Ziet er leuk uit, voor de jongens dan. Maar dat zal voor een volgende keer zijn … altijd iets laten liggen om terug te komen. Alweer een leuke dag!

De mama

👍👍

Dorine Vanbavinckhove 2022-08-10 08:18:10

Alweer spectaculaire foto's! Hugo zal overuren moeten doen 😀

Evelyne 2022-08-10 08:18:38

Heerlijk, blijf nog maar goed genieten van de laatste dagen :)

Ann 2022-08-10 08:37:22

het is hier ook genieten om de werkdag met zo een mooie woorden en beelden te beginnen!

charlotte 2022-08-10 08:50:14

Evelyne! Jij ziet er zo ontspannen uit! Jullie prachtige reis doet je duidelijk heel veel deugd! ❤️