Yellowstone - Jackson Hole

Verenigde Staten, Jackson

Deze morgen zouden de jongens uitslapen, de vuilnisman besliste daar anders over om 6u20 wordt de container naast hun lodge geleegd met veel kabaal. Wij zijn ook al wakker dus tijd voor ontbijt.

En zo zijn we ook vroeg vertrokken deze morgen. Laatste stop in Yellowstone is West Thump Geyser Bassin. Weer een mooi vulkanisch gebied aan de oever van
Yellowstone lake. Het is er heel erg rustig en zon verlicht mooi deze wonderbaarlijke plek ... tot plots 4 bussen van China tours arriveren. We zijn net klaar met onze wandeling, gelukkig.

We zetten onze route verder langs Lewis River, Lewis falls, Moose falls en verlaten Yellowstone. Ik kijk de hele tijd geconcentreerd naar buiten in de hoop nog een beer te spotten. Francky heeft iets gezien, we draaien snel maar vinden de beer niet meer terug. Ook de 3 Elken zijn verdwenen als de ze willen fotograferen. Jammer dat er geen berenlokspray bestaat.

Intussen rijden we Grand Teton National Park binnen. Mooie Scenic Route langs de bergflanken van het prachtige gebergte. Op verschillende punten nemen we foto’s van Mount Moran en de mooie gletsjer.

Rond 11u30 bereiken we Jackson Hole, onze eindbestemming voor vandaag. We gaan al eens informeren bij de Rafting-organisatie voor morgen, iets eten, telefoontje en wat boodschappen.

Nog te vroeg om in te checken dus verkennen we dit mooie stadje. Pronkstuk is een parkje met 4 toegangspoorten gemaakt in geweien van Elken. Een infobordje leert ons dat dit dorp National Elk Refugee is. Elke winter komen de Elken uit de omgeving naar de grote vlakte in Jackson Hole en de mannen gooien in de lente hun gewei af. Die worden dan verzameld door de plaatselijke scouts en verkocht. In het plaatselijk Visitors center staan mooie opgezette Elken.
De rest van de tijd vullen we met windowshopping en een ijsje eten. Na een zwembeurtje organiseren de jongens de auto opnieuw. We vinden enkele verloren voorwerpen terug en maken de stock op van de definitief verloren voorwerpen: softshell Vic, trui Vic en zonnebril Karel.

De rest van de tijd chillen we ... morgen druk programma: Raften en nog een hele trot rijden naar meer avontuur.

De mama

Mooi!

Ilse Voet 2019-07-20 07:53:01

Het is een plezier om jullie grote avontuur mee te volgen!!!πŸ‘πŸŒžπŸŒžπŸŒž Prachtige foto's en super leuk om de tekstjes te lezen!!! Hier ook super spannend! Werken,... deuren wrijven,...werken,... deuren primeren,... werken,.. deuren schilderen in het prachtige kleur Ral 9016 ,...zo wit als de sneeuw op jullie bergtoppen!!!πŸ”πŸ”πŸ”πŸ”nog 10 dagen en dan ItaliΓ« !!!! Geniet er nog super hard van!!!! De groetjes aan iedereen πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹